کد خبر: 26736
A

تکذیب حمایت «خاتمی» از «ربیعی»

یک منبع آگاه نزدیک به رئیس جمهور دولت اصلاحات در گفت‌وگو یی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر توصیه سیدمحمد خاتمی به نمایندگان مجلس درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به ویژه علی ربیعی گفت: آقای خاتمی همچنان حامی دولت آقای روحانی است، ایشان از کلیت کابینه پیشنهادی نیز دفاع کرده‎اند اما نفیاً یا اثباتاً توصیه‌ای برای رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی نداشته‌اند.

تکذیب حمایت «خاتمی» از «ربیعی»
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ یک منبع آگاه باتکذیب حمایت رئیس جمهور دولت اصلاحات از حضور علی ربیعی در کابینه دوازدهم تاکید کرد: آقای خاتمی نفیاً یا اثباتاً توصیه‌ای برای رأی اعتماد نمایندگان مجلس به فرد خاصی از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم نداشته‌اند.
 
در روزهای پایانی معرفی کابینه دولت دوازدهم، همراه با گمانه‌زنی‌ها درباره وزرای پیشنهادی، ادعا‌های تائید نشده‌ای هم مطرح شد که اگرچه منبع درستی نداشتند، اما اخبار آن‌ها به‌سرعت بر سر زبان‌ها افتاد.
 
یکی از ادعا‌های پرسروصدا در جریان انتخاب کابینه دولت دوازدهم، ملاقات برخی از اعضای کابینه با رئیس دولت اصلاحات و پیام ایشان به نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بود. پس‌ازاین ادعا، خبر دیگری در فضای مجازی و میان فعالان و علاقه‌مندان این حوزه منتشر شد که از حمایت سید محمد خاتمی، از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم خبر می‌داد.
 
ربیعی، یکی از وزرای دولت یازدهم بود که در جایگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بیشترین انتقادها از سمت کارگران، روزنامه‌نگاران و نمایندگان مجلس، متوجه او شد. ربیعی ازجمله وزرایی بود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و جامعه بزرگ خبرنگاران و رونامه نگاران امروز به جدی ترین منتقد او به عنوان مانع اصلی شکل‌گیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در دولت روحانی تبدیل شده اند و ازاین‌رو اصحاب رسانه و مطبوعات، از منتقدان جدی او بوده و هستند. از طرفی بسیاری از نمایندگان مجلس مخالفت خودشان را با انتخاب مجدد ربیعی و حضور او در کابینه دولت دوازدهم اعلام کردند. چراکه، کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس و ورود ربیعی، مجدداً به‌عنوان وزیر رفاه، سنگ‌اندازی‌های او را در موضوعات ذکرشده به ویژه تحقق وعده عملی شدن کامل طرح تحول سلامت بیشتر خواهد کرد و عقل حکم می کند حداقل با انتخاب ذدوباره قاضی زاده هاشمی برای وزارت بهداشت، با کشیدن قلم قرمز روی نام ربیعی از تکرار اشتباهات چهار سال گذشته دوری شود.
 
اما شایعات مطرح‌شده مبنی بر حمایت سید محمد خاتمی از ربیعی، دغدغه‌مندان را با پرسش‌هایی رو‌به‌رو می‌کند. سوالاتی مبنی بر اینکه منشأ این‌گونه ادعاها و اهدافی که پشت آن‌ها قرار دارد و یا تأثیری که انتشار آن‌ها بر رای و نظر نمایندگان دارد چه خواهد بود.
 
در همین حال بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید با انتقاد از طرح چنین شایعاتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: رای اعتماد باید سازگار با سوگند نمایندگی باشد، روا نیست که از اعتبار و منزلت بزرگانی نظیر آقای خاتمی برای تاثیرگذاری بر نظر نمایندگان سوء استفاده شود.
 
رد یک ادعا
 
یک منبع آگاه نزدیک به رئیس جمهور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با رویداد 24 درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر توصیه  سیدمحمد خاتمی به نمایندگان مجلس درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به ویژه علی ربیعی گفت: آقای خاتمی همچنان حامی دولت آقای روحانی است، ایشان از کلیت کابینه پیشنهادی نیز دفاع کرده‎اند اما نفیاً یا اثباتاً توصیه‌ای برای رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی نداشته‌اند.
 
برخلاف ادعاهای مطرح‌شده از سوی افراد فرصت‌طلب، مبنی بر حمایت رئیس دولت اصلاحات از علی ربیعی، هیچ‌گونه حمایت قطعی صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال فرصت‌یابی، برای ورود به کابینه دولت هستند.
 
این منبع آگاه که نخواست نامی از وی ذکر شود در پاسخ به این پرسش که آیا آقای خاتمی در دیدار با برخی وزرای پیشنهادی وارد مصادیق و نام خاصی از کابینه دوازدهم شده است یا خیر، گفت: اگر کسی قصد دارد که تائید عضو یا اعضایی از مجلس را کسب کند، باید در جهت ارتباط‌گیری صحیح عمل کند چراکه در نهایت، این مجلس است که رأی به حضور یا عدم حضور وزرا در کابینه می‌دهد و نه افکار عمومی.
 
او با تایید انجام دیدار اخیر خاتمی با ربیعی ادامه داد: اگر حمایتی صورت گرفته باشد، شخص حاضر در جلسه باید آن را تائید کند و نه جریانات فکری نزدیک به آنها. 
 
این منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که توصیه ایشان به وزرای پیشنهادی دولت جهت کسب رأی اعتماد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید استقلال خود را حفظ کند و افرادی را که دارای صلاحیت هستند و عملکرد مناسب و قابل قبولی در دولت دارند انتخاب کنند. مجلس نباید از هیچ جریان فکری تأثیر بپذیرد و باید تنها منافع ملی و خیر و صلاح مردم را در رابطه با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در نظر بگیرد.
 
همچنین یک منبع آگاه نزدیک به دفتر سید محمد خاتمی با تکذیب حمایت رسمی خاتمی از وزرای پیشنهادی گفت: در صورتی که آقای خاتمی بنای بر حمایت از فرد خاصی داشته باشند حتما از طریق رسانه‎های خود این مسئله را به طور رسمی را اعلام می‎کنند.
 
این در حالی است که تاکنون رسانه های منتسب به دفتر سید محمد خاتمی حمایت رئیس جمهور دولت اصلاحات از علی ربیعی برای حضور در کابینه دوازدهم را منتشر نکرده است.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر