کد خبر: 26765
A

جزئیات صحن علنی مجلس/ از افزایش نظارت نمایندگان بر دولت تا گزارش سالیانه روحانی و وزرایش به بهارستانی‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الحاق موادی به قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند و از این طریق نظارت بر وزرا و رئیس جمهور شدت خواهد گرفت. چهارشنبه هفته گذشته، طرحی از سوی کمیسیون آیین نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار گرفت تا نظارت بر وزرا و رئیس جمهور افزایش پیدا کند و آنها هر سال برای ارائه گزارش عملکردشان به مجلس بیایند.

جزئیات صحن علنی مجلس/ از افزایش نظارت نمایندگان بر دولت تا گزارش سالیانه روحانی و وزرایش به بهارستانی‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، موافقان و مخالفان کلیات طرح الحاق موادی به قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای در جلسه چهارشنبه نظرات خود را بیان کردند اما به دلیل آنکه در دقایق پایانی جلسه، با خروج چند نماینده،‌ جلسه علنی از رسمیت افتاد،‌ رای گیری به جلسه امروز موکول شد.
 
سرانجام در جلسه امروز این طرح از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر با ۱۸۰ رای موافق، ‌۳۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع به تصویب مجلس رسید. 
 
علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، اظهار داشت: با توجه به ایراداتی که در ماده الحاقی در زمان ارائه گزارش و یا بررسی و نظر کمیسیون‌های مجلس وجود دارد، بهتر است کلیات این طرح تصویب شده و به صورت دو شوری به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا ضمن بررسی و رفع ایرادات مجددا رسیدگی به جزئیات در دستور کار مجلس قرار گیرد. 
 
بنابراین کلیات این طرح در مجلس تصویب و رسیدگی به جزئیات نیز به صورت دو شوری انجام خواهد شد. 
 
گفتنی است بر اساس این طرح که هدف آن افزایش توان نظارتی مجلس است، هر سال رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد ارائه دهند و این گزارش به صحن بیاید و بعد رئیس جمهور و وزیر در مجلس توضیح دهند و بعد نمایندگان موافق و مخالف صحبت کنند و سرانجام رای گیری شود. 
 
منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر