کد خبر: 26810
A
عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران:

نتیجه جلسات نمایندگان مجلس با رحمانی فضلی مثبت بوده است/ رحمانی فضلی در بسیاری از حوزه ها موفق عمل کرد

عبدالله حاتمیان نماینده اصلاح طلب درگز: اگر بخواهیم عملکرد رحمانی فضلی در مقام وزیر کشور را در برگزاری انتخابات مورد ارزیابی قرار دهیم باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که برخی روندهای برگزاری انتخابات در حوزه عملکرد ایشان قرار نمی گیرد و به نهادی دیگر مریوط است به طور کلی می توانیم ادعا کنیم رحمانی فضلی توانست انتخابات گذشته را در کمال صحت و سلامت برگزار کند اگر هم کمی یا کاستی در روند انتخابات ریاست جمهوری رخ داد به حوزه عملکرد ایشان مربوط نیست.

نتیجه جلسات نمایندگان مجلس با رحمانی فضلی مثبت بوده است/ رحمانی فضلی در بسیاری از حوزه ها موفق عمل کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، روحانی کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی کرد حال باید در پس جلسات متعدد وزرای پیشنهادی و نمایندگان کدام وزیر می تواند نظر مجلسیان را به خود جلب کند.

معرفی دوباره رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور از سوی حسن روحانی نشان از اعتماد رئیس جمهور و عملکرد مثبت او در دوره های گذشته داشته است.

عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس دهم و چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران در خصوص عملکرد وزیر کشور گفت:

رحمانی فضلی در بسیاری از حوزه ها موفق عمل کرد. اگر هم مشکلی وجود داشته کمتر به حوزه عملکرد ایشان مربوط است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در خصوص نقدهایی که درباره عملکرد ایشان در دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح مشود گفت:

اگر بخواهیم عملکرد رحمانی فضلی در مقام وزیر کشور را در برگزاری انتخابات مورد ارزیابی قرار دهیم باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که برخی روندهای برگزاری انتخابات در حوزه عملکرد ایشان قرار نمی گیرد مانند نظارت شورای نگهبان. به طور کلی می توانیم ادعا کنیم رحمانی فضلی توانست انتخابات گذشته را در کمال صحت و سلامت برگزار کند اگر هم کمی یا کاستی در روند انتخابات ریاست جمهوری رخ داد به حوزه عملکرد ایشان مربوط نیست.

 

نماینده مردم درگز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جلسه روز گذشته اعضای فراکسیون امید با وزیر کشور اشاره کرد و گفت:

توضیحات وزیر در خصوص عملکرد وزارت کشور در جلسه ای که با نمایندگان داشتند قانع کننده بود. رحمانی فضلی در این جلسه به شایعاتی در خصوص استخدام فرزندان و اقوام خود وزارت کشور پاسخ داد آقای وزیر در پاسخ به اظهارات نمایندگان توضیح دادند که استخدام برخی از اقوام مربوط دوره وزارت ایشان نیست و بحث استخدام فرزندان  با کمک ایشان در نهادهای دیگر و وزارت کشور صحت ندارد.

این نماینده اصلاح طلب خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با وزیر داشتیم نمایندگان نقدهایی را در خصوص ساختار وزارت کشور مطرح کردند اینکه بدنه وزارت کشور به لحاظ نیروی انسانی ضعیف است و باید تقویت شود. در این جلسه موضوع استخدام 3 هزار نفر به عنوان بخشدار مطرح شد که پس از گذارندن دوره آموزشی بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. این رویکرد در وزارت کشور سبب خواهد شد نیروی فعال تر در مجموعه بخشداری ها و فرمانداری ها مشغول به کار شود.

حاتمیان در خصوص نتایج جلسه فراکسیون ها با وزیر پیشنهادی کشور گفت:

نتیجه جلسات نمایندگان مجلس با رحمانی فضلی مثبت بوده است. به عقیده من ایشان رای خواهد آورد اما تا روز اخذ رای اعتماد نمی توان به قطعیت در مورد نظر مجلس سخن گفت تا روز رای اعتماد به وزرای پیشنهادی فراز و فرودهای زیادی در رای نمایندگان شاهد خواهیم بود. بنابراین پیش بینی رای نمایندگان سخت است. در حال حاضر ارزیابی خاصی از فضای مجلس نمی توانیم داشته باشیم.

عملکرد دکتر رحمانی فضلی در طول فعالیت چهارساله ایشان قابل قبول بوده است. هر چند باید اذعان کرد که مشکلاتی هم در طول چهار سال اخیر بر سر راه ایشان وجود داشته است.

نماینده مردم بستان آباد در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به رویکردهای ایشان نمایندگان ان شاء الله به وزیر کشور رای مثبت خواهند داد. امیدوارم در دولت آینده وزیر کشور بتواند مشکلات و نواقص گذشته را برطرف کند. مجلس هم به ایشان کمک خواهد کرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر