کد خبر: 26826
A
رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس دهم در گفت و گو با دیده بان ایران:

روحانی با انتخاب رحمانی فضلی تعادل و توازن را در عرصه سیاست داخلی ایجاد کرد/ رحمانی فضلی توانست آرامش را در کشور برقرار کند

رحیمی جهان آباد عضو فراکسیون امید: اگر بخواهیم با توجه مشکلات گذشته عملکرد وزارت کشور را که یکی از نهادهای مهم در تامین آرامش و امنیت داخلی است به قضاوت بنشینیم؛ باید اذعان کنیم که عملکرد وزارت کشور نسبت به دوره گذشته قابل دفاع است آقای روحانی با انتخاب رحمانی فضلی توانست تعادل و توازن را در عرصه سیاست داخلی ایجاد کند.

روحانی با انتخاب رحمانی فضلی تعادل و توازن را در عرصه سیاست داخلی ایجاد کرد/ رحمانی فضلی توانست آرامش را در کشور برقرار کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، روحانی کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی کرد حال باید در پس جلسات متعدد وزرای پیشنهادی و نمایندگان کدام وزیر می تواند نظر نمایندگان مردم  را به خود جلب کند.

برخی از نمایندگان مجلس معتقدند معرفی دوباره رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور از سوی حسن روحانی نشان از اعتماد رئیس جمهور و عملکرد مثبت او در دولت یازدهم داشته است. حال باید دید نمایندگان مجلس چه تصمیمی می گیرند؛

جلیل رحیمی جهان آباد نماینده مردم تربت جام در مجلس دهم و عضو فراکسیون امید در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در پاسخ به این سوال که عملکرد رحمانی فضلی را در وزارت کشور چگونه ارزیابی می کنید؛ گفت:

اگر بخواهیم عملکرد یک دولت را بررسی کنیم منصفانه این است که از خود بپرسیم این دولت چه چیزی را تحویل گرفته است. همگان به خوبی می دانند که دولت یازدهم در  آغاز کار با مشکلات و تنگناهایی بسیاری روبرو بود. کشور با بحران های متعددی در سیاست خارجی، تحریم ها و فضای دو قطبی به وجود آمده در جامعه دست و پنجه نرم می کرد. این مسائل و مشکلاتی که از دوره قبلی ریاست جمهوری بر جای مانده بود سبب شد کار دولت یازدهم بسیار مشکل باشد.

 

این نماینده عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه افزود: اگر بخواهیم با توجه مشکلات گذشته عملکرد وزارت کشور را که یکی از نهادهای مهم در تامین آرامش و امنیت داخلی است به قضاوت بنشینیم؛ باید اذعان کنیم که عملکرد وزارت کشور نسبت به دوره گذشته قابل دفاع است  آقای روحانی با انتخاب رحمانی فضلی توانست تعادل و توازن را در عرصه سیاست داخلی ایجاد کند.

 

عضو فراکسیون امید در ادامه به انتقادهای مطرح شده از سوی تعدادی از جریان های سیاسی و نمایندگان از رحمانی فضلی پرداخت و گفت:

البته رئیس جمهور به واسطه انتخاب رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور با انتقاداتی روبرو شد. اما رحمانی فضلی توانست فضای کشور را آرام کرده و در مقابل فشارها با خرد، عقلانیت و میانه روی  ایستادگی کند. روحانی نیاز به آرامش داشت تا پرونده هسته ای را به سرانجام برساند. این آرامش در داخل کشور با کمک رحمانی فضلی فراهم شد.

 

دبیر کمیسیون حقوقی  و قضایی مجلس دهم گفت: برجام حلقه محاصره را علیه ما شکست و آمریکایی ها در انزوای کامل قرار گرفتند اکنون کسی از رویکردهای تند آنها در قبال ایران حمایت نمی کند. روحانی ناچار شد به دلیل توجه به موضوع مهم سیاست خارجی در دولت قبل در سیاست داخلی کمتر تغییر ایجاد کند چرا که کشور نیاز به آرامش داشت و از سوی دیگر دولت درگیر مذاکرات هسته ای و برجام بود  با این وجود حضور رحمانی فضلی در وزارت کشور توانست فضای داخل کشور را آرام کند.

رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس دهم خاطر نشان کرد: در چهار سال آینده از رحمانی فضلی انتظار می رود در وزارت کشور تغییرات اساسی ایجاد کند. مردم به تغییر رای دادند و باید به رای و نظر مردم احترام گذاشته شود. باید به فعالیت آزادنه احزاب توجه بیشتری شود. اگر احزاب نتوانند فعالیت داشته باشد دلسردی در جامعه ایجاد می شود وقتی مردم پای صندوق می آیند اعتماد به نظام است. وزارت کشور با عملکرد متعادلش باید فضا را برای حضور مردم و نقش آفرینی آنان در عرصه های مختلف فراهم کند.

رحیمی جهان آباد گفت: روحانی با نگاه به تداوم همین شرایط رحمانی فضلی را دوباره معرفی کرده است وزیر کشور باید تغییرات اساسی ایجاد کند. در دوره آتی انتظار می رود وزیر کشور تعامل بیشتری با احزاب و گروه های سیاسی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر