کد خبر: 26835
A

حمایت غرضی از کابینه پیشنهادی روحانی؛ گزینه‌ها باتجربه‌اند

محمد غرضی می‌گوید: کابینه پیشنهادی دوازدهم کابینه‌ای کارشناسی است و سیاسی بسته نشده است.

حمایت غرضی از کابینه پیشنهادی روحانی؛ گزینه‌ها باتجربه‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق نفت و پست و تلگراف با بیان اینکه کابینه دوازدهم با نگاه کارشناسانه چینش شده است، گفت: اکثر افرادی که در کابینه دوازدهم هستند در کابینه های قبل یا معاونت ها حضور داشته اند. اما وزیر پیشنهادی ارتباطات جوانی است که سوابق ممتدی ندارد اما انتخاب شده است. اما در کل وزرای انتخاب شده افراد کارشناس و باتجربه ای هستند که می توانند در راستای حل مشکلات کشور گام بردارند.

او ادامه داد: علاوه بر اینکه به نظر من کابینه کارشناسی است، باید بگویم که این کابینه سیاسی بسته نشده است. یعنی اعضای کابینه ای که معرفی شده اند عقبه اجتماعی ندارند عقبه کارشناسی دارند. وقتی کسی در امور سیاسی دخالت نکرده باشد به او تکنوکرات می گوییم. او یک کارشناس است اما عقبه اجتماعی ندارد. در این صورت خود رییس جمهور کارهای سیاسی را انجام می دهد. آقای هاشمی هم در دوره ای که دوره اولش بود گفت من خودم سیاسی هستم و لازم نیست اعضای کابینه سیاسی باشد. در حال حاضر هم به نظر می رسد  رییس جمهور تصمیم گرفته که کابینه خودش را بیشتر کارشناسی و عملیاتی معرفی کند تا یک کابینه سیاسی.

غرضی گفت: کابینه ای که با نگاه کارشناسانه چیده شده باشد، بیشتر به دستور رییس جمهور توجه می کند اما کابینه جدید باید بتواند با توجه به مشکلات مردم و عمق مشکلاتی که در یک وزارتخانه وجود دارد، به نفع جامعه اسلامی کار کند.

او گفت: اکثر وزرایی که در طول سال های گذشته بوده اند نتوانسته اند در مسیر قاچاق، مسائل اقتصادی و آموزش و پرورش موفق باشند. به عنوان مثال در موضوع قاچاق بیش از 20 سال است که این موضوع گریبانگیر کشور است. دولت ها می آیند و می روند و قاچاق سر جای خودش همچنان هست. در مورد بیکاری و تورم هم همینگونه است.

غرضی ادامه داد: حسن روحانی از جانب مردم رای آورده است و به همین دلیل توان سیاسی بالایی دارد. با اینکه او یک کابینه با تجربه را به مجلس معرفی کرده است اما به نظر من کابینه موضوع آنقدر مهمی نیست. آنچه که در این میان مهم است این است که او بتواند این رای را نگه دارد و از آن حراست کند. اگر روحانی بتواند این کار را بکند به نفع نظام عمل کرده است. 4 دولت قبلی در دولت دومشان بسیار گرفتار شدند و نتوانستند آنطور که باید و شاید از رای‌شان حراست کنند. امیدواریم که آقای روحانی بتواند این بار از رای خود حفاظت کند.

او با بیان اینکه کابینه یک ابزار و سیاست راهبرد است، ادامه داد: استراتژی توان فکری رییس جمهور است. اگر افراد در کابینه خوب به کار گرفته شوند کابینه می تواند موفق عمل کند.- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر