کد خبر: 26868
A
دیدار سفیر آلمان در تهران با نمایندگان ارامنه در مجلس؛

آبرامیان: ارامنه در ایران در کمال برخورداری از آزادی سیاسی و اعتقادی زندگی می کنند

سفیر آلمان در تهران با نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

آبرامیان: ارامنه در ایران در کمال برخورداری از آزادی سیاسی و اعتقادی زندگی می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خانه ملت؛ دیدار سفیر آلمان در تهران با نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (23 مردادماه) صورت گرفت.

بنابر این گزارش میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران با ژرژیک آبراهامیان و کارن خانلری نمایندگان ارامنه درمجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آبرامیان ضمن اشاره به حقوق مصرح اقلیتهای مذهبی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت:  ارامنه در جمهوری اسلامی ایران در کمال برخورداری از آزادی به ویژه آزادی سیاسی و اعتقادی و براساس باورهای دینی خود زندگی می‌نمایند.

نماینده ارامنه شمال با اشاره به توافق برجام بین ایران و کشورهای 1+ 5، افزود: انعقاد این توافق دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود. متاسفانه ما شاهد اقدامات منفی دولت آمریکا در کم اهمیت جلو دادن این موضوع هستیم و لازم است کشورهای اروپایی بویژه آلمان در این زمینه تصمیمات مثبت و محکمتری اتخاذ نمایند.

خانلری نماینده ارامنه جنوب با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی خوب و مثبت میان دو کشور، گفت: پیشینه مراودات تاریخی دو کشور می‌تواند به توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو ملت کمک شایانی نماید.

نماینده ارامنه جنوب ضمن بیان مطالبی در رابطه با شرایط، امکانات و آزادیهای موجود برای ارامنه در ایران، افزود:  تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بر زندگی و مسائل اقتصادی ارامنه ایران تأثیر منفی گذاشته بود که منجر به مهاجرت تعدادی از ارامنه ایران گردید.

میشائیل کلور بوندشتارد، سفیر آلمان در تهران، ضمن تشکر از فراهم نمودن فرصت این دیدار، از به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه مجلس آلمان بدون هیچ رأی مخالفی و پذیرش آن توسط رئیس جمهور آلمان ابراز مسرت نمود.

وی در ادامه با اشاره به قدمت تاریخی و دیرینه ارامنه به عنوان یکی از اقوام ایرانی، گفت:  آلمان از گفتگوی ادیان حمایت می‌کند و اعتقاد ما این است هرچه گفتگو و مذاکره در این زمینه افزایش یابد اشتراکات و تفاهم بیشتری به وجود خواهد آمد.

سفیر آلمان با اشاره به توافق برجام، آن را قدم مهمی دانست و افزود: حضور آلمان به عنوان یک کشور غیرهسته‌ای در مقابل کشورهای هسته‌ای در این معاهده باعث انعطاف پذیری نقش این کشور شده است. ما از حضور در این معاهده خرسندیم، چرا که ایران و آلمان روابط نزدیکی با هم دارند و با تمام توان از حفظ و اجرای این توافقنامه حمایت می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به پذیرش پناهندگی یک میلیون نفر از آوارگان سوری از سوی صدراعظم آلمان، عنوان کرد: گسترش گروههای تروریستی و افراطی در سوریه ریشه مهاجرت یک‌میلیون آواره سوری به آلمان بوده است و مبارزه با تروریسم نیاز به عزم همه کشورهای جهان دارد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر