کد خبر: 26892
A

گلایه رئیس‌جمهور از برخی برخورهای با دستگیرشدگان/ وزرای اقتصاد در راه اصفهان/ضرورت مبارزه با پولشویی

رییس‌جمهور در ادامه حضورش در مجلس به معرفی وزرای اطلاعات و اقتصاد پرداخت.

گلایه رئیس‌جمهور از برخی برخورهای با دستگیرشدگان/ وزرای اقتصاد در راه اصفهان/ضرورت مبارزه با پولشویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رییس جمهور در ادامه معرفی کابینه خود درباره وزارت اطلاعات و محمود علوی وزیر پیشنهادی این وزارتخانه گفت: رفاقت من و آقای علوی به ادوار مختلف مجلس بر می گردد. کار وزارت اطلاعات کار سنگینی است و هر کسی این وظیفه را بر عهده بگیرد باید بداند این وظیفه مهمی است.

او ادامه داد: ما از یک طرف می خواهیم امنیت را حفظ کنیم از آن طرف می خواهیم برای مردم آرامش ایجاد کنیم.  ایجاد امنیت کامل نباید به آرامش لطمه می زند. وزارت اطلاعات می تواند با رعایت کامل حقوق اساسی و حقوق شهروندی و احترام به مردم و برخوردهای ضروری و حداقلی برای مردم آرامش ایجاد کند.

رییس جمهور گفت: چرا ما باید دنبال کسی برویم و بعد هم مشخص شود جرمی نداشته است! این برای دستگاه قضایی و اطلاعاتی ما خوب نیست. ما باید با مردم با رافت برخورد کنیم. وزارت اطلاعات در مقابل تروریسم خوب عمل کرده است. همچنین در نحوه اخلاق و برخورد با مجرمین نسبت به گذشته بهتر شده ایم اما طبق گزارش هایی که به من می رسد برخورد مامورین با دستگیرشدگان مطلوب نیست که آقای علوی باید به این موضوع بیشتر توجه کند. ایشان به عنوان رییس شورای هماهنگی اطلاعات این وظیفه را باید محکم در دست بگیرد.

روحانی با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی باید خودشان را با وزارت اطلاعات هماهنگ کنند، گفت: من از آقای علوی می خواهم رعایت حقوق شهروندی، اجرای مر قانون، مقابله با فساد و تروریسم و تضمین حقوق گروه های دینی و مذهبی و دینی در ایران، مقابله با جاسوسی بیگانگان، توسعه گردشگری، اشراف اطلاعاتی در فضای سایبری و تحلیلی های راهبردی اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار بدهد.

از طیب‌نیا ممنونم/ باید در پولشویی پیشگام باشیم

روحانی در ادامه به معرفی وزیر اقتصادی پیشنهادی خود پرداخت و با بیان اینکه در دولت یازدهم 200 جلسه شورای هماهنگی اقتصادی به ریاست رییس جمهور برگزار شده است، گفت: این مهم است که رییس جمهور خودش به این مسائل اهمیت می داده است. تصممیات مهم اقتصادی در همین شورا اتخاذ شده است و آقای طیب نیا از افراد فعال در این جلسات بود و من از او ممنونم.

او ادامه داد: شخصی که برای این مسوولیت انتخاب شده با کار اقتصادی آشنا است. آن زمان که من می خواستم آقای طیب نیا را برای وزارت انتخاب کردم به من گفتند طیب نیا در راه اصفهان است و من گفتم به او بگویید بازگردد. برای این وزیر هم همینگونه بود و او در راه اصفهان بود که به او هم گفتم برگردد!

روحانی گفت: آقای کرباسیان سابقه طولانی دارد و در وزارتخانه های مختلف از جمله صنایع و بازرگانی بوده است و بیش از 30 سال مدیریت های رده بالا را بر عهده داشته است. در نوشتن کتاب هم موفق بوده است و برای ما مهم است که وزیر اقتصاد با دنیا در ارتباط باشد. کرباسیان موفقیت های زیادی داشته است. یکی از این موفقیت ها که باعث شد اعتماد بیشتری به او کنم ساماندهی گمرک بود. مشکلات زیاد بود در دورانی که واردات کم شده بود اما جلوی فساد را گرفته شد و  آقای کرباسیان از نیروهای تحصیلکرده استفاده کرد. اولین خواسته من مبارزه قاطع با پولشویی و فسادهای سازمان یافته است. همه مقرارات و ایین نامه ها در زمینه پولشویی و تروریسم جدی دنبال شود.

او ادامه داد: نباید کشور دیگری برای مبارزه با پولشویی سفارش کند ما باید پیشگام باشیم. ما قربانی تروریسم هستیم و اسلام به ما مقابله با این موضوع را سفارش کرده است. مسائل بانکی ما باید اصلاح شود و نیاز به تحول داریم. بانک باید در مسیر خودش قرار بگیرد. وظیفه بانک بنگاهداری نیست و ایرادات سیستم بانکی اولویت است. اگر در کشور تولید و اشتغال و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی می خواهیم با بانک در ارتباط هستیم. بانک ما باید با جهان ارتباط درست برقرار کند. مقررات زاید درباره فضای کسب و کار زیاد است. انضباط مالی بسیار مهم است و همچنین نظام مالیاتی. نظم مالیاتی ما به قرن های قبل بر می گردد که بایدشفاف شود.

روحانی با بیان اینکه ما نباید فشار مالیاتی به مردم بیاوریم، گفت: ما باید عدالت مالیاتی برقرار کنیم. دولت الکترونیک مهم است، افزایش سهم بیمه مهم است، سالم سازی خصوصی سازی مهم است و البته سرمایه گذاری خارجی بسیار برای ما مهم است که باید به آن توجه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر