کد خبر: 26898
A

دفاع رئیس‌جمهور از کار سخت رحمانی‌فضلی/ زنگنه کار بزرگی در حوزه نفت کرد

رئیس دولت دوازدهم از وزرای پیشنهادی کشور، نیرو، نفت و ورزش و جوانان دفاع کرد.

دفاع رئیس‌جمهور از کار سخت رحمانی‌فضلی/ زنگنه کار بزرگی در حوزه نفت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت مجزا به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت.

روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت کشور، گفت: آقای رحمانی فضلی فرد موفق و پرکاری در دولت یازدهم بودند. کار ایشان هم کار سختی است، من خودم هم گاهی حس می کنم که کار سختی است، از یک طرف توقعات رئیس جمهور باید توجه کند. نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، افراد صاحب نفوذ در شهرستان ها و ...توقعاتی دارند که ساماندهی کردن همه اینها کار سختی است.

وی تصریح کرد: من به ایشان بارها گفتم که وقتی به استانی می روم که مردم از استانداری راضی هستند در چهره مردم نشاط را می توان دید در نقطه مقابل هم وقتی استانداری فعال نیست باز هم در چهره مردم حس می شود.

روحانی در ادامه گفت: ایشان انتخابات های خوبی در دو، سه مقطع برگزار کردند. انتخابات خوب و آرامی را برگزار کردند. ایشان با صبر و حوصله با شورای نگهبان و بقیه نهادها ارتباط داشتند، با سعه صدر، حلم وبردباری مسائل را حل می کرد که اگر فرد دیگری می خواست این مسئولیت را حل کند این هماهنگی ها سخت تر بود.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی کشور گفت: برای تقویت انسجام ملی در سطح کشور باید از زنان باید استفاده شود. در سطح بخشدار، استاندار و فرماندار باید از اهل سنت و زنان استفاده کرد. ما شیعه و سنی و کرد و بلوچ و ترک و ..نداریم.

توجه به حقوق شهروندی، اهمیت دادن به نقش اقوام و مذاهب در سمت های مدیریتی، توسعه مناطق مرزی، مبارزه جدی با قاچاق کالا، توسعه پایدار، مبارزه با خشونت و مدیریت بحران های کشور از دیگر درخواست های روحانی از وزیرکشور پیشنهادی بود.

روحانی در ادامه از بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت دفاع کرد و گفت: مهندس زنگنه کار بسیار بزرگی در زمینه نفت انجام دادند، در آغاز دولت یازدهم گفتم که به چه دلیل اصرار ادارم که ایشان وزیر نفت باشند، من از توانمندی ایشان مطلع بودم، تخصص ایشان را می دانم. واقعا هم ایشان کار بزرگی انجام داد. کاری که ما در میادین مشترک انجام دادیم، کاری که در خودکفایی بنزین و گازوئیل انجام شد اقدامات بزرگی بود.

وی تصریح کرد: اقداماتی که در زمینه گاز انجام دادند ستودنی است. البته آقای زنگنه قولی داده آن هم اتصال لوله نفت به جزیره جاسک است که در این دولت عملیاتی می کنند. ما تاکید داریم که صادرات نفت نباید محدود به خلیج فارس باشد. مساله فلرها هم مهم است که مقام رهبری حساس هستند و باید در این زمینه سرمایه گذاری شوند. از ایشان می خواهم که به مناطق مشترک گاز و نفت توجه بیشتری کنند. حفظ بازار نفت ایران در بازارهای جهانی از اقدامات مهمی بود که با تلاش ایشان در اوپک محقق شد. میدان پارس جنوبی در این دولت انشالله به اتمام می رسد. نوسازی بخش های فرسوده صنعت نفت، جلوگیری از هدررفت در میادین نفت و گاز و مکاری با وزارت نیرو از درخواست های ما از وزیر نفت است. البته تاکید هم داریم که به ساکنان بومی که در آنجا فعالیت نفت و گاز و پتروشیمی انجام می شود توجه بیشتری شود.

رئیس جمهور در ادامه در دفاع از مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: من باید از آقای گودرزی تشکر کنم زحمات و تلاش های بسیار زیادی کشیدند. آقای دکتر سلطانی فر هم به عنوان فردی که مدتی در میراث فرهنگی بود و بعد هم در حوزه ورزش خدمات خوبی داشتند. 35 سال در سمت های مختلف فعالیت کرده، دغدغه جوانان را می شناسند. انشالله تلاش شان را ادامه دهند تا مجلس به استقلال سازمان ملی جوانان رای دهند.

افزایش سرانه فضاهای ورزشی، افزایش سهم جوانان و بانوان، انضباط و شفافیت در اقتصاد ورزش، اهتمام به ترویج ورزش های بومی از جمله درخواست های رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر