کد خبر: 26927
A

جهانگیری: هنوزبه مردم نگفتیم ذخایر ارزی کشور راکجا خرج کرده بودند!/ پخش سی‎دی در مجلس را یادتان رفته؟

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که در چهار سال گذشته فضایی فراهم شده که دیگرکسی در کشور دیگری را متهم نمی‌کند.

جهانگیری: هنوزبه مردم نگفتیم ذخایر ارزی کشور راکجا خرج کرده بودند!/ پخش سی‎دی در مجلس را یادتان رفته؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کابینه پیشنهادی اظهار کرد: امروز فضایی پیش آمده که در فضای داخلی کشور کسی دیگری را متهم نمی‌کند. نیروهای انقلاب و فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز همه نیروها در کشور هدف مشترک یعنی پیشرفت کشور را دنبال می‌کنند و کشور انسجام دارد. یادمان نرفته در همین مجلس علیه رئیس و خانواده او CD پخش می‌کردند، اما امروز سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در چهار سال گذشته یادآور شد: آن زمان وقتی به شاخص‌ها و وضع اقتصادی کشور نگاه می‌کردم در مدیریت،‌ نظام کارشناسی، سیاست داخلی، نیروهای انقلاب، سیاست خارجی، اتفاقات فضای بین الملل علیه کشور فکر می‌کردم که وارد دوره جدیدی از مسئولیت می‌شوم و آنچنان وضعیت سنگین و سخت بود که جرات می‌خواست انسان قاطع بگوید با اطمینان گام برداشته‌ایم و کابینه معرفی شده می‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: اما بعد از چهار سال اوضاع از هر جهت که بررسی شود دستاوردهای بسیار موفقی وجود دارد که قابل افتخار و حتی قابل ارائه در سطح بین المللی است. ما به فضل الهی با وجود همه محدودیت‌ها در سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که به دولت اعتراض می‌شود که منابع خارجی زیادی وارد کشور نکرده ایم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در خاورمیانه که گروه‌های تکفیری با هدف خاصی که قدرت‌های بین المللی دنبال آن بودند، وجود دارد و اعتراض می‌شود که مسائل کشورهای منطقه را حل نکرده‌اید اما ده‌ها مساله حل شده است. امروز دیگر ایران هراسی وجود ندارد و اینکه یک ایرانی به اتهام ایرانی بودن نمی‌توانست حتی یک حساب داشته باشد دیگر این اینگونه نیست.

جهانگیری همچنین گفت: ما از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شده‌ایم و مخل صلح جهانی تلقی نمی‌شویم. امروز رئیس جمهور ما در سازمان ملل جهان آری از خشونت را مطرح می‌کند و به اتفاق آراء تایید می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر