کد خبر: 26936
A

ذوالنور: نعوذبالله در خطبه‌های نماز جمعه ادب نیست؟/ کوهکن: شهوت سخنرانی ندارم/لاریجانی: نظرم عوض نمی‌شود

جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم درحالی ادامه دارد که تذکرهای آیین‌نامه‌ای بعضی از نمایندگان درباره معرفی نشدن کامل کابینه به مجلس هم همچنان ادامه‌دار است.

ذوالنور: نعوذبالله در خطبه‌های نماز جمعه ادب نیست؟/ کوهکن: شهوت سخنرانی ندارم/لاریجانی: نظرم عوض نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محسن کوهکن نماینده لنجان، در تذکری با بیان اینکه عده ای مخالفان برنامه کابینه پیشنهادی را متهم کردند که در چارچوب طرح صحبت نکردند، گفت: این دوستان یک بار نطق خودشان را بشنوند و بعد نطق مخالفت من را هم بشنوند و آن وقت قضاوت کنند. من چند دوره عضو کمیسیون آیین نامه بودم و قرار بر این بوده است که بی طرفی کامل رعایت شود. من  شهوت سخنرانی کردن ندارم و می خواستم نظراتم را به گوش بقیه دوستان برسانم.

حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس هم در تذکری مصطفی کواکبیان را مخاطب قرار داد و گفت: اینکه ایشان می گوید بعضی ها تریبون مجلس را با نماز جمعه اشتباه گرفته اند به معنی این است که یعنی نعوذ بالله در خطبه های نماز جمعه منطق و ادبی نیست؟!  

او ادامه داد: من در مورد برنامه های دولت به نظر منطبق بر آموزه های دینی نبود سخن گفتم اما اینکه با توهین بگوییم معنی کسی معنی سکولاریسم را نمی فهمد درست نیست. نماینده قسم خورده است. در این برنامه  دولت برای کابینه مسائلی مانند مسکن، بیمه و شغل وجود دارد که جزو حقوق شهروندی است که باید به آن ها توجه شود.

اظهارات ذوالنور با اعتراض کواکبیان مواجه شد که لاریجانی خطاب به او گفت آقای ذوالنور به شما توهین نکرده است. شما به او آقای ذوالنور به صورت ضمنی اشاره کردید که معنی سکولار را نمی داند و این حرف درست نیست.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات هم در تذکری دیگر باز هم به ماده 204 و 206 آیین نامه اشاره کرد که وزرا باید به صورت کامل به مجلس معرفی می شدند که با اعتراض علی لاریجانی مواجه شد. رییس مجلس خطاب به او گفت: رییس جلسه مطابق قانون در این مورد تشخیص می دهد و تکرارش خلاف است. هر چقدر هم که شما بگویید نظر من عوض نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر