کد خبر: 26973
A
اسماعیل دوستی در گفت و گو با دیده بان ایران:

در مجلس وجدان فردی بر تصمیمات حزبی و جناحی غلبه پیدا می کند/ یکی از مهم ترین نشانه های کابینه دوازدهم، منسجم بودن آن است/ ظریف، زنگنه و رحمانی فضلی موفق ترین وزرای پیشنهادی روحانی هستند

اسماعیل دوستی : بنده بر این باورم که تمامی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به جزء آقای ربیعی از نمایندگان مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. در مجلس وجدان فردی بر تصمیمات حزبی و جناحی غلبه پیدا می کند. با توجه به عملکرد موفق و درخشان رحمانی فضلی، زنگنه و ظریف در چهار سال گذشته معتقدم این افراد از نمایندگان مجلس رای اعتماد بالایی می گیرند. به طور کلی پیش بینی من از وضعیت مجلس این است که این مجلس به 90 درصد وزرای پیشنهادی رای اعتماد می دهد.

در مجلس وجدان فردی بر تصمیمات حزبی و جناحی غلبه پیدا می کند/ یکی از مهم ترین نشانه های کابینه دوازدهم، منسجم بودن آن است/ ظریف، زنگنه و رحمانی فضلی موفق ترین وزرای پیشنهادی روحانی هستند

دیده بان ایران: پس از معرفی اعضای کابینه دوازدهم توسط رئیس جمهور، شمارش معکوس جهت بررسی سوابق و اخذ رای اعتماد نمایندگان مردم به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم آغاز شده است. بدیهی است که، عده ای به مخالفت و بسیاری نیز به موافقت وزرای پیشنهادی بپردازند. در این بین وزرایی از جمله: ظریف، زنگنه، رحمانی فضلی، قاضی زاده هاشمی، علوی بازهم مورد اعتماد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفتند و برای گرفتن رای اعتماد مجدد به مجلس شورای اسلامی راه یافتند. در مجموع بسیاری از سیاست مدران و دولتمردان کشور به بررسی و تحلیل پرونده 4 ساله هریک از وزرا پرداخته اند.

 

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر چهارم شهر تهران، استاندار کهگیلویه و بویر احمد در دوره اصلاحات، نماینده کوهدشت در دوره پنجم و شهردار سابق منطقه سه تهران در دوره اصلاحات به پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران درباره رویکرد  کابینه روحانی گفت: کابینه آقای روحانی نماد تفکر اوست. تمامی افراد کابینه انسان های معتدل، متدین، فرهیخته و با کارنامه درخشان هستند که به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده و البته یکی از مهم ترین نشانه های دولت یازدهم، منسجم بودن آن است.

 

استاندار سابق کهگیلویه خاطر نشان داد: بنده معتقدم لازم است اعتماد کثیر مردم به دکتر روحانی بار دیگر توسط نمایندگان مجلس به کابینه دوزادهم تکرار شود و اعضای دولت هرچه سریع تر سکان وزارتخانه ها را به عهده بگیرند و کار سنگین خود را آغاز کنند.

 

عضو شورای شهر چهارم در رابطه با وزرایی که نام آنها مجدداً درلیست اعضای پیشنهادی دولت دوازدهم حضور دارد، تصریح کرد: بنده معتقدم تمامی وزرای پیشنهادی به ویژه کسانی که دوباره تکرار شدند، توفیقات خوبی داشته اند که رئیس جمهور به آنها اعتماد دوباره کرده است.

 

شهردار سابق منطقه سه تهران  در رابطه با عملکرد دکتر ظریف و زنگنه بیان کرد: وزیر امور خارجه کشور در بین تمامی مردم از محبوبیت خاص و همچنین دارای کارنامه ی درخشان و شفافی است. وزیر محترم نفت آقای زنگنه نیز جزء وزرای کارآمد، متخصص و وزیر بین المللی در رابطه با نفت است که عملکرد خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران شورای چهارم تهران درمورد عملکرد وزیر کشور و اعتماد مجدد  روحانی به وی اظهار کرد: هر سه وزیر نام برده از وزرای برجسته دولت یازدهم بودند. عملکرد هر سه وزیر موفق بود  آقای رحمانی فضلی در چند مولفه موفق عمل کرده است.

 اول اینکه ایشان توانستند امنیت کشور را به درستی برقرار کنند رحمانی فضلی توانست در هماهنگی با سایر نهادهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی در برقراری امنیت عملکرد موفقی داشته باشد. دومین مولفه ای که وزیر کشور در دولت یازدهم موفق به سرانجام رساندن آن شدنذ  برگزاری 4 انتخابات مهم و بی تخلف در سراسر کشور است و اگر بخواهیم سومین مولفه موفقیت رحمانی فضلی را بررسی کنیم لازم است به دید توسعه ای ایشان اشاره کنیم. این خصوصیت برای استان ها و تعیین استانداران بسیار موثر است.

 

دوستی در پاسخ به این مسئله که برخی اصلاح طلبان در رابطه با خرده گرفتن به رحمانی فضلی در برگزاری انتخابات اظهار کرد:

 بنده معتقدم رحمانی فضلی عملکرد بسیار موثری در برگزاری انتخابات داشته است. در پاسخ به منتقدان باید به این افراد گفت که قانون کشور، اجازه برگزاری انتخابات را بیش از 24 ساعت نمی دهد و اگر انتخابات تمدید می شد، شورای نگهبان می توانست آرای اخذ شده را ابطال اعلام کند.

 

استاندار سابق کهگیلویه و بویر احمد در دوران اصلاح طلب در پایان در خصوص رای مجلس به رحمانی فضلی افزود: بنده بر این باورم که تمامی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به جزء آقای ربیعی از نمایندگان مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. در مجلس وجدان فردی بر تصمیمات حزبی و جناحی غلبه پیدا می کند. با توجه به عملکرد موفق و درخشان رحمانی فضلی، زنگنه و ظریف  در چهار سال گذشته معتقدم این افراد از نمایندگان مجلس رای اعتماد بالایی می گیرند.  به طور کلی پیش بینی من از وضعیت  مجلس این است که این مجلس  به 90 درصد وزرای پیشنهادی رای اعتماد می دهد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر