کد خبر: 27098
A

اعتراض به انعکاس رسانه‎ای جلسات مجلس: گویی رئیس مجلس مبصر نمایندگان است!

نامنظم بودن جلسات مجلس هنگام بررسی صلاحیت و برنامه‎های وزرای پیشنهادی کابینه گاهی با تذکر رئیس مجلس همراه می‌شود، اما انعکاس این بی نظمی در فضای رسانه‎ای موجب شد تا یک نماینده مجلس، زبان به گلایه از رسانه‌ها بگشاید.

اعتراض به انعکاس رسانه‎ای جلسات مجلس: گویی رئیس مجلس مبصر نمایندگان است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد حسن‎نژاد نماینده مردم جلفا و مرند گفت: روزهایی که تصاویر مجلس به صورت زنده پخش می‌شود، بهانه ای است تا از صبح تا شب مجلس را بکوبند! شما اگر تلویزیون و سایت‌ها را نگاه کنید، به نحوی اخبار را منعکس می‌کنند که انگار مجلس، یک نقطه مثبت هم ندارد و همه اش ضعف است.

او ادامه داد: شما یک تذکر دادید که نمایندگان سرجایشان بنشینند،‌شاید فقط منظورتان 5 نماینده بود، اما رسانه های به نحوی این خبر را پوشش دادند که انگار آقای لاریجانی مبصر شده است و نمی تواند نمایندگان را سر جایشان بنشاند.

این نماینده گفت: رسانه ها می گویند که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد! شاید نگارنده آن مطلب در عمرش یکبار هم به مجلس کشور دیگر نرفته است اما به نحوی مطلب می نویسد که انگار کل مجالس دنیا را رئیس بوده است و همه جا را دیده و بر این اساس مقایسه می کند! یا مثلا یک نماینده ای یک حرفی می زند و اما رسانه ها کل مجلس را زیر سئوال می برند! خب 289 نماینده هستند که حرف خوب می زنند و یک نفر هم عصبانی می‌شود، چرا کل مجلس را زیر سئوال می برند؟

حسن‌نژاد همچنین در مورد شلوغی‌ این روزهای جلسات مجلس در هنگام بررسی کابینه دوازدهم، اینگونه توضیح داد: مجلس ذاتش همین است. مثلا من در مورد وزارت بهداشت باید بروم نظر آقای نوبخت را بپرسم یا اینکه یک نفر در مورد وزیر اقتصاد،‌ نظر من را جویا می شود. این رفت و آمدها که در مجلس وجود دارد،‌ نشان دهنده بی برنامگی و لابی نیست. مثلا من از یک وزیر سئوال دارم و پیش وزیر می‎روم، فوری زنگ می زنند که برای چه پیش وزیر رفتید؟! رفتید که امتیاز بگیرید و رأی موافق بدهید؟ یعنی مدام در حال کوبیدن مجلس هستند.

او از رئیس مجلس خواست تا به رسانه‌ها تذکر بدهد و گفت: «من خواهشم این است که یک تذکر به صدا و سیما و سایر رسانه ها بدهند تا شأن مجلس را حفظ کنند. ما که سرخود به مجلس نیامده ایم، خوب و بد باشیم از همین ملتیم! اگر واقعا یک عده نمی توانند مجلس را ببینند،‌ تعطیلش کنند تا ما هم راحت شویم.»

علی لاریجانی پاسخ داد: نمایندگان در صندلی هایشان باشند بهتر است،‌ اما خب درست می‎گویید رایزنی در حاشیه مجلس هم هست.

رئیس مجلس گفت: اما من این نکته را عرض کنم که در بیرون از مجلس ممکن است خیلی وقت ها این حرف ها زده شود. من فکر می کنم آنها از نوع تصمیم گیری تک تک نمایندگان به درستی اطلاع ندارند، نمایندگان تا لحظه آخر ارزیابی می کنند که آیا این رای که من می دهم یا نمی دهم، در پیشگاه خدا حجتی دارم یا خیر؟ این وزیر صلاحیت دارد یا خیر؟ نمایندگان نشان دادند که ارزیابی شخصی دارند.

لاریجانی با اشاره به تحلیل‌های صورت گرفته از رفتار این روزهای نمایندگان مجلس،‌ تأکید کرد: بحث هایی که بیرون می کنند به خاطر این است که تصور می کنند نمایندگان فقط در قالب های تعیین شده سیاسی تصمیم می‌گیرند،‌ این تلاش هایی که نمایندگان هم می کنند برای این است که به یک حجت برسند و تصمیم بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر