کد خبر: 27133
A

توضیح مقتدی صدر درباره سفرهای خارجی اش/ هرگز علیه ایران و منافع آن نخواهیم بود

برخی منابع سیاسی و مطبوعاتی به نقل از «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نقل کردند که سفرهای خارجی او با مشورت نخست‌وزیر این کشور بوده است.

توضیح مقتدی صدر درباره سفرهای خارجی اش/ هرگز علیه ایران و منافع آن نخواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «ابراهیم الصمیدعی» تحلیلگر سیاسی در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت که یک هیأت از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران سیاسی با مقتدی الصدر در نجف دیدار کرده است.

به نوشته الصمیدعی، صدر در این دیدار تأکید کرد «هیچ توهینی در زندگی‌ام به این اندازه مرا آزار نداده بود که مرا به خیانت و مزدوری متهم کردند».

به نوشته روزنامه القدس العربی، صدر همچنین از رهبران سیاسی خواست تا از حاشیه‌پردازی و اهانت به دیگر رهبران خودداری کنند.

شبکه دولتی العراقیه هفته گذشته برنامه‌ای را پخش کرد که «کاظم المقدادی» تحلیلگر سیاسی مهمان آن بود و طی آن سفر صدر به عربستان و امارات را «مزدوری» به ضرر وطن و ملت توصیف کرد.

در پی این اظهارات المقدادی، هواداران جریان الصدر خواستار برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان شبکه الإعلام العراقی در منطقه الصالحیه شدند اما مقتدی صدر از آنها خواست تا این تظاهرات را به تعویق بیاندازند.

صدر همچنین با اشاره به اینکه در جریان سفر به عربستان با اهانت به «نوری مالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق مخالفت کرده است، افزود: «اهانت به هیچ یک از رهبران عراقی را نمی‌پذیرم... اختلافلات ما مربوط به داخل (عراق) است و موضوعی نیست که اجازه دخالت طرف‌های خارجی را بدهیم».

وی در ادامه اظهار داشت که تمامی سفرهای خارجی آن با هماهنگی و همکاری با العبادی و در راستای تحکیم ارکان سیاست باز عراق با همسایگان منطقه‌ای و پایان دادن به مرحله خفقان است.

صدر در ادامه تصریح کرد که «روابط ما با ایران ثابت و تاریخی است و هرگز علیه ایران و منافع آن نخواهیم بود».  

سخنگوی جریان صدر: هیچ مانعی برای سفر صدر به مصر وجود ندارد

«صلاح العبیدی» سخنگوی جریان صدر امروز شنبه تأکید کرد که صدر هیچ مانعی برای سفر به مصر در صورت دعوت از وی ندارد.

وی تأکید کرد که سفر صدر به عربستان و امارات با موافقت العبادی و اطلاع وی صورت گرفته است.

وی اشاره کرد که هدف صدر از سفر به کشورهای عربی، نیاز وی به تأیید و مقبولیت در داخل عراق نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر