کد خبر: 27194
A

سروش: فراکسیون امید فقط ۱۰۰ نماینده دارد/تاثیرگذاری رای قومیتی نمایندگان در وزیر نشدن بیطرف

یک عضو فراکسیون امید رای قومیتی نمایندگان در کنار دلایل سیاسی وزیر پیشنهادی نیرو و تاثیرگذاری رای فراکسیون مستقلین ولایی را به عنوان عوامل موثر در رای نیاوردن بی طرف دانست و گفت: حامیان فراکسیون امید باید بدانند که ما تنها ۱۰۰ نفر در مجلس هستیم.

سروش: فراکسیون امید فقط ۱۰۰ نماینده دارد/تاثیرگذاری رای قومیتی نمایندگان در وزیر نشدن بیطرف

دیده بان ایران: ابوالفضل سروش با انتشاری در کانال تلگرامی اش به ارائه توضیحاتی درباره دلایل رای نیاوردن حبیب الله بیطرف در مجلس پرداخت.

وی اولین دلیل را رای قومیتی نمایندگان عنوان و اظهار کرد: نمایندگان خوزستانی زاگرس نشینان از نمایندگان شمالی کشور در یک اتحاد نانوشته در بحث بحران آب تصمیم گرفتند که به بی طرف رای ندهند. آنها همه مشکلات ۴۰ سال اخیر در موضوع آب را بر سر بیطرف خالی کردند و اشکال را به زمان مدیریت او در وزارت نیرو در دولت اصلاحات عنوان کردند.

نماینده تهران عامل دیگر در رای نیاوردن بیطرف را موضوعات سیاسی خواند و توضیح داد: آقای بی طرف در دو فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین ولایت مطرح کرد که برای حضور در دولت دوازدهم از آقای خاتمی اجازه گرفته، حرفی که در مجلس پیچید و باعث شد بخش زیادی از رای نمایندگان این دو فراکسیون را از دست دهد.

سروش با استفاده از این تعبیر که دفاع بی حال، ناجالب و بی‌جذبه بیطرف از خودش در حین نطق عامل موثر دیگر در رای نیاوردن آن شد، گفت: آقای بیطرف تیم همراه و موثری برای جذب نظر نمایندگان همراه نداشت. انگار خودش انگیزه‌ای برای قبول وزارت نداشت.

وی با بیان اینکه مجلس از ترکیب سه فراکسیون امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی تشکیل شده است گفت:‌ دو فراکسیون امید و ولایی هر کدام دارای ۱۰۰ نماینده هستند و مستقلین نیز حدود ۸۰ نماینده را شامل می‌شوند. پس حامیان امید باید بدانند که ما تنها ۱۰۰ رای در مجلس داریم و نه بیشتر.

این عضو فراکسیون امید در پایان با یادآوری میزان تاثیر رای مستقلین در نایب رئیسی پزشکیان و مطهری و حتی ریاست لاریجانی گفت:‌ بخشی از مستقلین در رای با آذری جهرمی نیز به سمت فراکسیون ولایی رفتند که همین موضوع باعث شد او با رای نه چندان بالا وزیر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر