کد خبر: 27208
A

این 3 زن قرار بود وزیر بشوند اما نشدند

اواخر خرداد بود که یکی از فعالان زن اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی که این بخش آن برای انتشار نبود، به صراحت گفت: «طبق اخبار موثقی که من شنیده‌ام دو خط قرمز برای کابینه جدید روحانی وجود دارد که یکی از آنها انتخاب وزیر زن است و مطمئن باشید در دولت دوازدهم خبری از وزیر زن نخواهد بود».

این 3 زن قرار بود وزیر بشوند اما نشدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه شرق نوشت: حتی با وجود این نیز همچنان امیدواران این حوزه ناامید نشدند و تا آخرین لحظات برای خواسته خود پافشاری می‌کردند. تا اینکه در نهایت برخی اعضای کابینه به صراحت و با قطعیت انتخاب وزیر زن را منتفی‌شده اعلام کردند.

از جمله در مصاحبه شهیندخت مولاوردی با روزنامه «شرق» که دهم مرداد انجام و روز دوازدهم منتشر شد. این گفته از آن رو اهمیت داشت که خود شهیندخت مولاوردی در اولین و اصلی‌ترین گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه به عنوان یکی از کسانی که بیشترین شانس را برای معرفی به عنوان وزیر زن دارد، مطرح بود. 

گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن داشت که او جزء گزینه‌ها برای وزارت آموزش‌وپرورش بود، موضوعی که خود او هم در گفت‌وگو با «شرق» آن را تأیید کرد. 

گزینه دیگر الهام امین‌زاده بود که دو روز پیش اعلام کرد «گزینه روحانی برای وزارت دادگستری بودم اما با این پیشنهاد موافقت نشد».

وی در ادامه اظهار کرد: «گویا تلاش‌های ایشان برای محقق‌شدن این موضوع بی‌فایده بوده است». علاوه بر شهیندخت مولاوردی و الهام امین‌زاده که گفته شده برای وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و دادگستری در نظر گرفته شده بودند، گزینه دیگر آن سه وزیر زن که به گفته روحانی گزینه‌های آن نیز انتخاب شده بود، معصومه ابتکار بود که روحانی او را به عنوان یکی از گزینه‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی در نظر گرفته بود. صحبت‌های اولیه و خیلی کلی هم در این زمینه مطرح شد اما به دلیل موانع کلی موجود، در نهایت پرونده انتخاب وزیر زن به صورت کامل کنار گذاشته و منتفی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر