کد خبر: 27233
A
محمد قمی عضو فراکسیون امید در گفتگو با دیده بان ایران؛

عدم اخذ رای اعتماد بیطرف سیاسی بود/ روی کار آمدن جهرمی، به دلیل وعده های رئیس جمهور جهت استفاده از جوانان در کابینه بود/ کابینه دوازدهم، رضایت خاطر اصلاح طلبان را به دنبال دارد

محمد قمی در رابطه با عملکرد فراکسیون امید در رای دادن به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بیان کرد: اکثر اعضای فراکسیون امید به وزرای کابینه دوازدهم برای تقویت دولت جهت رسیدن به توسعه و سربلندی کشور رای اعتماد دادند و همراهی و تعامل لازم را با دولت روحانی را ایجاد نمودند تا بهانه ای برای رسیدگی به مطالبات مردم و رفع کمبودها باقی نماند.

عدم اخذ رای اعتماد بیطرف سیاسی بود/ روی کار آمدن جهرمی، به دلیل وعده های رئیس جمهور جهت استفاده از جوانان در کابینه بود/ کابینه دوازدهم، رضایت خاطر
 اصلاح طلبان را به دنبال دارد

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: روز گذشته نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی پس از گذشت 5 روز از بررسی برنامه ها و صلاحیت های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، به آنها رای اعتماد دادند. البته تمامی وزرای پیشنهادی به جزء  آقای بیطرف(وزیر پیشنهادی نیرو) رای اعتماد از نمایندگان مردم در خانه ملت را اخذ نمودند البته همچنان معرفی وزیر علوم به تعویق افتاده است و در حال حاضر کسی به عنوان سکاندار این وزارتخانه به مجلس معرفی نشده است.

 بسیاری از کارشناسان سیاسی، رای و اعتماد بالای نمایندگان به لیست کابینه دوازدهم را نمایانگر تعامل و همکاری قوه مقننه با قوه مجریه می دانند ولی رای نیاوردن یک وزیر کمی بحث برانگیز است چراکه تمامی وزرا بدون چون و چرا موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شده اند. در این باره نیزعده ای از فعالان سیاسی عدم اخذ رای اعتماد بیطرف را ناصحیح تشریح و ارائه کردن برنامه ها از سوی خود بیطرف می دانند.

محمد قمی، نماینده مردم پاکدشت در مجلس دهم شورای اسلامی، در خصوص عدم اخذ رای حبیب الله بیطرف به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده معتقدم بیطرف به دو دلیل عمده موفق به اخذ رای از نمایندگان مردم در مجلس نشد. اولین این که عده ای از نمایندگان با به دلایل سیاسی تمایلی به دادن رای به ایشان را نداشتند. دومین دلیل هم این است که برخی نمایندگان محترم شهرستان ها معتقد بودند روی کار آمدن آقای بیطرف(همانگونه که در دولت اصلاحات وزیر نیرو بودند) مشکلاتی از قبیل خشکسالی و یا ادامه روند سد سازی نامناسب را در پی خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: آقای بیطرف سال ها برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کردند و پرونده درخشانی را از خود به یادگار گذاشته اند اما متاسفانه به دلیل دیدگاه های برخی نمایندگان استان ها موفق نشدند که رای مجلس را به نام خود ثبت کنند.

محمد قمی در رابطه با عملکرد فراکسیون امید در رای دادن به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بیان کرد: اکثر اعضای فراکسیون امید به وزرای کابینه دوازدهم برای تقویت دولت جهت رسیدن به توسعه و سربلندی کشور رای  اعتماد دادند و همراهی و تعامل لازم را با دولت روحانی را ایجاد نمودند تا بهانه ای برای رسیدگی به مطالبات مردم و رفع کمبودها باقی نماند. 

قمی در پاسخ به این مسئله که علیرغم واکنش ها و انتقادهایی که  بر روی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت، چرا بازهم آقای آذری جهرمی موفق به کسب رای اعتماد شدند، تصریح کرد: رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی خود وعده استفاده از نیروهای جوان را در کابینه آتی خود داده بودند. از طرفی نیز آقای آذری جهرمی توانمندی لازم جهت اداره این وزارتخانه داشت البته ابهاماتی در خصوص ایشان موجود بود که خود آذری جهرمی اقدام به ابهام زدایی کرد. 

وی ادامه داد: البته بخشی از کسب رای آذری جهرمی به دلیل دفاع جامع رئیس جمهور از ایشان است. 

عضو فراکسیون امید همچنین در رابطه با رویکرد اصلاح طلبان مجلس به کابینه دوازدهم تشریح کرد: رای بالای اصلاح طلبان به وزرای پیشنهادی نمایانگر قابل قبول بودن کابینه از دیدگاه اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی است. 

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در پایان و در رابطه با رای و اعتماد بالای نمایندگان به لیست اعضای کابینه دوازدهم اظهار کرد: نمایندگان مجلس شرایط مردم و مملکت را درک می کنند و از طرفی خواستار این مسئله هستند که هیئت دولت و خانه ملت در راستای خواسته ها و مطالبات مردم عمل کنند، تصمیم گرفتند که به کابینه پیشنهادی دکتر روحانی اعتماد کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر