کد خبر: 27238
A

پشت پرده نطق آتشین میرزایی نیکو در حوزه فرهنگ و هنر کدامیک از هنرمندان بودند؟!

میرزایی نیکو می‌گوید برای جمع‌آوری مطالب نطقش در حوزه فرهنگ و هنر با صاحب نظران در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری صحبت کرده، مشورت گرفته و سپس نطق خود را در مخالفت با آقای صالحی آماده کرده است.

پشت پرده نطق آتشین میرزایی نیکو در حوزه فرهنگ و هنر کدامیک از هنرمندان بودند؟!

در روزهای گذشته که مجلس بررسی صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم را در دستورکار داشت، صحبت‌های مختلفی از سوی نمایندگان در موافقت یا مخالفت با کاندیداهای وزارت مطرح شد. در هنگام بررسی صلاحیت سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، قاسم میرزایی نیکو نطق در مخالفت با وی نطق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ این عضو فراکسیون امید مجلس در نطق خود به موضوع آرامش و آسایش و بیمه و حمایت صنفی هنرمندان اشاره کرد و از بازخوانی و سانسور و توقیف انتقاد. خواستار تعریف نسبت حلال و حرام در هنر به خصوص موسیقی شد و به کتاب‌هایی که در پیچ و خم بروکراسی ممیزی خاک می خورند اشاره کرد.

نطقی که به گفته برخی "شجاعانه" بود و به زعم عده‌ای دیگر "آتشین".

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خانه ملت در توضیح نحوه جمع‌آوری مطالب خود برای ایراد نطق در هنگام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم، گفت: در جریان بررسی صلاحیت‌ وزرا، هر یک از نمایندگان مخالف و موافق مطالب خود را با تحقیق و مشورت جمع‌آوری می‌کنند لذا من نیز با صاحب نظران در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری صحبت کرده، مشورت گرفته و سپس نطق خود را در مخالفت با آقای صالحی آماده کردم که البته شاید صلاح نباشد نامی از آنها ببرم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکاتی مانند مشکلات اکران فیلم‌های مجوزدار، لغو کنسرت‌ها، مشکلات ممیزی در حوزه کتاب و... برخی از این مطالب محسوب می‌شوند که در هر یک از این حوزه‌ها با کارشناسانی از همان حوزه گفتگو داشتم و مشکلات و مسائل آنها را جویا شدم؛ البته برخی تعابیر سیاسی از نکات مطروحه داشتند اما  شخصا به دنبال دریافت برنامه از وزیر پیشنهادی برای حل مشکلات اهالی فرهنگ و هنر بودم.

وی با اشاره به اینکه با هنرمندانی همچون منوچهر محمدی برای دریافت مشکلات و نواقص حوزه فرهنگ و بررسی برنامه عباس صالحی همفکری کرده است، گفت: وزیر فرهنگ دغدغه‌های مورد نظر را تایید کرده و معتقد است باید هر چه زودتر برای موازی‌کاری میان دستگاه‌های فرهنگی و دخالت دستگاه‌های مرتبط در امور فرهنگی فکری کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه بیمه هنرمندان و دریافت مستمری و بازنشستگی را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان برشمرد و گفت: بسیاری از آن‌‎ها در صحبت‌های خود به این مهم اشاره کرده و خواهان روشن شدن خط فکری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر