کد خبر: 27446
A

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان: اجازه ندهید اهل سنت ناامید شوند

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان: اهل سنت به نظام وفادار بوده و به وحدت که استراتژی نظام است پایبند بوده اند. و در همه عرصه ها حضور فعالی داشته و همواره به پیامهای مسئولین نظام بویژه در انتخابات اخیر توجه کرده و پاسخ داده اند و انتظار دارند که خواسته ها و مطالبات بحق و قانونی آنان محقق شوند. مولانا عبدالحمید گفت: اهل سنت بدنیال زیاده خواهی نیستند و فقط حقوق قانونی خود را مطالبه می کنند.

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان: اجازه ندهید اهل سنت ناامید شوند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به آغاز بکار دولت دوازدهم به انتظارات اقشار مختلف جامعه از جمله زنان، جوانان، اقوام و مذاهب از دولت گفت: اهل سنت نیز همانند دیگر اقشار جامعه ایران انتظار دارند دیده شوند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان داشت: اهل سنت به نظام وفادار بوده و به وحدت که استراتژی نظام است پایبند بوده اند. و در همه عرصه ها حضور فعالی داشته و همواره به پیامهای مسئولین نظام بویژه در انتخابات اخیر توجه کرده و پاسخ داده اند و انتظار دارند که خواسته ها و مطالبات بحق و قانونی آنان محقق شوند.

مولانا عبدالحمید گفت: اهل سنت بدنیال زیاده خواهی نیستند و فقط حقوق قانونی خود را مطالبه می کنند.

وی احترام به آزادی های مذهبی، بکارگیری و مشارکت در اداره کشور و مدیریتها را از جمله خواسته های اهل سنت دانسته و گفت: جامعه اهل سنت خواهان خدمت به نظام و کشور و مشارکت در سازندگی و بازسازی و اداره مشارکت با روحیه و انگیزه بالا هستند.

مولانا عبدالحمید با استقبال از مشارکت فعال زنان در عرصه های مختلف بویژه در مدیریتها گفت: ما نیز خواهان توجه به حقوق زنان هستیم اما متاسفانه هیچ کس به اهل سنت توجه نمی کند.

وی خواستار تحقق عملی شعارهای مسئولین در رابطه با حقوق اهل سنت شده و گفت: همانگونه که دولت دوازدهم بکارگیری زنان را در مناصب مختلف مانند معاونت رئیس جمهوری و معاونین وزارتخانه ها بدرستی در دستور کار قرار داده است انتظار می رود از اهل سنت نیز در مدیریتهای ارشد و وزارتخانه ها و استانداری ها استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: منافع ملی و مصالح نظام و منافع عزیزان شیعه که اکثریت جامعه ایران را تشکیل می دهند ایجاب می کند که توانمندان اهل سنت در اداره کشور مشارکت داده شوند. ما در کنار برادران شیعه خود هستند و برادری و اخوت ما واقعی است زیرا همه ما پیروان دین اسلام هستیم و دارای مشترکات فراوان هستیم.

مولانا عبدالحمید اظهار داشت: اهل سنت را با خود همراه کنید و اجازه ندهید اهل سنت ناامید شوند تا با امید و انگیزه بیشتر به کشور خدمت کنند زیرا ناامیدی زیان آور است و باعث سرخوردگی و ایجاد فاصله می شود.

پیشوای مذهبی اهل سنت از کلیه قوای مقنننه، قضائیه و مجریه و رهبری عالیقدر نظام خواستند به اهل سنت توجه کنند و افزود: پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی نباید به فراموشی سپرده شود که فرمودند: "اهل سنت و اهل تشیع برادرند و در حقوق برابرند." همچنین سخن گهربار رهبر معظم انقلاب که فرمودند: "اهل سنت شهروند درجه یک هستند" باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

مولانا عبدالحمید با انتقاد از عدم توجه عملی به فرامین رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با اهل سنت گفت: علیرغم منویات رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب متاسفانه به این فرامین در عمل توجه نشده و خواسته های اهل سنت محقق نشده است. در حالیکه ایران متعلق به همه ایرانیان است و این وطن برای همه ما عزیز است و ما به همه ایرانیان و مسلمانان و حتی بشریت می اندیشیم و به خیر و صلاح جامعه انسانی می اندیشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر