کد خبر: 27517
A

صالحی:در حوزه کوانتوم خیلی دیر نکرده‌ایم/اولین آزمایش درهم تنیدگی فوتون‌ها انجام می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در چارچوب برجام مذاکراتی با اروپایی‌ها در موضوعات مختلف داشتیم که بحث کوانتوم یکی از آنها بود و اروپایی‌ها آمادگی لازم را برای همکاری با ما در این باره نشان دادند.

صالحی:در حوزه کوانتوم خیلی دیر نکرده‌ایم/اولین آزمایش درهم تنیدگی فوتون‌ها انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌اکبر صالحی در اولین همایش ملی فناوری کوانتومی، افزود: ما امیدواریم در آینده بتوانیم تعدادی از کارشناسان و متخصصان خود را برای تبادل دانش و تجربه در حوزه کوانتوم به اروپا بفرستیم.

وی ادامه داد: دوستان ما در سازمان انرژی اتمی قول دادند که در ماه‌های آینده شاهد اولین آزمایش در هم تنیدگی فوتون باشیم که اگر این آزمایش با موفقیت انجام شود برای اولین بار است که این اتفاق در جهان اسلام و غرب آسیا روی می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: کارها برای ورود به عرصه کوانتوم در کشور فراهم شده است و ورود به این عرصه نیازمند آزمایش‌های در هم تنیدگی فوتون‌ها، یون‌ها و الکترون‌هاست.

وی با بیان اینکه فاصله ایران در عرصه کوانتوم با دیگر کشورها خیلی زیاد نیست، خاطرنشان کرد: البته برخی کشورها کار را خیلی وقت است شروع کرده‌اند و شاهد بودیم که چندی پیش چینی‌ها اولین ماهواره کوانتومی خود را به فضا پرتاب کردند اما کشورهایی مثل انگلستان و یا برخی کشورهای دیگر در اروپا نقشه راه خود را در این حوزه از سال‌های 2015، 2016 تدوین کرده‌اند و این نشان می‌دهد ما خیلی دیر نکرده‌ایم.

معاون رییس‌جمهور در این زمینه از دکتر جواد صالحی قدردانی کرد که سازمان انرژی اتمی را با مقوله کوانتوم آشنا و تشویق به فعالیت در این حوزه کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر