کد خبر: 27553
A

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور: طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ارائه می‌شود

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشورگفت:طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ارائه می‌شود.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور: طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ارائه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدسعید جلالی با بیان این‌که «برای مدتی تقسیمات کشوری کم کار بود»، اظهار داشت: در حال حاضر دولت فضا را بازتر کرده تا جایی که به قانون نزدیک‌تر شده و بحث‌های مهم آن از جمله کدگذاری نقاط جمعیتی در اولویت کارها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نقاط جمعیتی، واحد و سطوح‌ها شامل شهرها و روستاها بوده که تاکنون در دهستان‌ها و روستاها کد وجود نداشت اما امروز به جدیت دنبال شده تا هر چه سریع‌تر صورت پذیرد .

وی با اشاره به این‌که «درجه‌بندی سطوح تقسیماتی دارای اهمیت بسیار فراوانی در کشور است»، خاطرنشان کرد: تاکنون در سطوح استانی و شهرستانی درجه بندی صورت نگرفت و شهرستان‌های الف و ب تفاوتی از نظر درجه بندی نداشتند و این کار با پیگیری های لازم در حال انجام است.

این مقام مسئول کشور در پایان از اجرای طرح جامع قوانین کشوری که به زودی به دولت دوازدهم ارائه می‌شود خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح دانشگاهیان و صاحب نظران دخالت داشته اند و اصل بر آن است که طرح جامع و کامل بوده و در آن تحولات جامعه دیده شود و هم پا و همراه تغییرات جامعه بحث تقسیمات کشوری نیز پویا و داینامیک پیش برود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر