کد خبر: 27595
A

جهانگیری: دست از مبارزه با فساد برنمی‌دارم/ حمایت از استارت‌آپ‌ها قانونمند شود

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: حمایت از شرکت‌های استارت‌آپ باید چارچوب مند و قانونمند شود.

جهانگیری: دست از مبارزه با فساد برنمی‌دارم/ حمایت از استارت‌آپ‌ها قانونمند شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این دوره فناوری اطلاعات، اینترنت و فضای مجازی توسعه بیشتری پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که کسانی که در این مدت علیه آذری‌جهرمی مطلبی گفتند، مجبور می‌شوند از او حلالیت بطلبند، افزود: فناوری اطلاعات در پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد و درون‌زایی یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است.

معاون اول رییس‌جمهور عنوان کرد: فناوری اطلاعات چه در بخش سخت‌افزار و چه نرم‌افزار به معنای استفاده از ظرفیت‌های کشور است و ارزش افزوده آن در فکر متخصصان این حوزه است. فناوری اطلاعات هم می‌تواند و باید برون‌نگر بوده و با دنیا در ارتباط باشد. صادرات سخت‌افزار و نرم‌افزار ما باید نقطه قوتی دراقتصاد ما شود.

جهانگیری در ادامه با ذکر این نکته که دانش‌بنیان بودن یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی است، متذکر شد:‌ امروز تاکید می‌شود که تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور دیگر خیلی پاسخگو نیست. اقتصادی جای خود را می‌تواند محکم کند که متکی بر دانش باشد.

وی ادامه داد: عدالت‌محوری یکی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل است. در حال حاضر زیرساخت‌های کافی برای فناوری اطلاعات در تهران وجود دارد و درعین حال، در 28 هزار روستا و شهرهای دورافتاده هم این امکانات وجود دارد که البته باید توسعه یابد.

به گفته‌ی جهانگیری، وزارت ارتباطات باید از موضوع تصدی‌گری کنار کشیده و برنامه‌ریز، سیاست‌گذار و حامی شرکت‌های آی‌تی و آی سی‌تی باشد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه گفت: جفاست در مسایل علمی به این بزرگی که کانون توسعه کشور می‌تواند باشد، خود را معطل کنیم که مثلا اینجا تهدید وآسیب وجود دارد. مگر در رشته‌های صنعتی و سنتی آسیب وجود ندارد؟ مهم این است که ما از فرصت‌های فناوری اطلاعات استفاده کنیم و فناوری اطلاعات را به عنوان یک فرصت بزرگ در اختیار نظام قرار دهیم.

جهانگیری افزود: هدف ما از استقرار دولت الکترونیک این است که مردم دسترسی آسان و لحظه‌ای به تمام اطلاعات و خدمات داشته باشند. در این شرایط ارائه خدمات برای دولت ارزان‌تر و با کیفیت بهتری ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که شفافیت و سلامت اقتصاد از مهم‌ترین اهداف ما در ایجاد دولت الکترونیک است، عنوان کرد: من نمی‌خواهم در این‌جا از فسادهای اقتصادی صحبت کنم؛ البته تا حالا صحبت کرده‌ام و در ادامه هم صحبت خواهم کرد و فکر نکنند از این موضوع دست بر می‌دارم، زیرا فساد باید ریشه کن شود.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که در برخی از سطوحی که انسان تصور نمی‌کند، فساد رسوخ کرده است، متذکر شد: وقتی لازم باشد، حتما در این باره سخن می‌گویم، اما بیشتر از این که دنبال گفتن باشیم، دنبال مبارزه با این بلیه هستیم.

جهانگیری تصریح کرد: من از آقای جهرمی هم خواهش می‌کنم که مکانیزمی ایجاد شود که ما پیشرفت دولت الکترونیکی را لحظه‌ای رصد کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: از مهمترین جهت‌گیری‌های دولت راه انداختن بخش خصوصی است که دستیابی به این هدف نیازمند فضای مطلوب کسب‌وکار است. وزارت ارتباطات با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند به ایجاد فضای مطلوب کمک کند.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: از سوی دیگر، شبکه ملی اطلاعات نیز یک مطالبه جدی است که کارهای زیادی انجام گرفته، ولی بالاخره باید کمبودها و نواقص آن برای رفع نیازهای کشور برطرف شود.

جهانگیری با بیان این‌که حمایت از شرکت‌های استارت‌آپ باید چارچوب مند و قانونمند شود، خاطرنشان کرد: معاون علمی و حقوقی رییس جمهور و وزارت ارتباطات تلاش کنند این بخش از قانونمندی برخوردار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر