کد خبر: 27709
A

طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی از دستور کار مجلس خارج شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس مراحل و روال قانونی را طی نکرده است و قابل طرح نیست؛ بنابراین این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی از دستور کار مجلس خارج شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن کوهکن نایب رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در توضیحاتی به منظور بررسی اصلاح موادی از قانون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: در این اصلاحیه به هیچ وجه نمی خواهیم اختیارات نمایندگان را در صحن علنی کم کنیم در یک مورد اختیارات به نوعی محدود شده و آن هم اعتراض به اعتبارنامه های نمایندگان است.

وی افزود: در تمام ادوار مجلس معمولا اعتراض به اعتبارنامه ها روند منطقی قابل قبولی نداشته است.

ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس نیز در تذکری با استناد ماده 134 آیین نامه مجلس گفت: طرح ها و لوایحی که در مجلس مطرح و برگشت خورده تا شش ماه امکان طرح در جلسه علنی را ندارد بنابراین طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه مجلس این روال را طی نکرده است.

بر همین اساس، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، با توجه به تذکر نمایندگان در این زمینه اظهار کرد: طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس با 55 امضاء در مجلس مطرح شده اما با توجه به این که روال قانونی خود را طی نکرده، قابل طرح نیست. بنابراین طرح مذکور  از دستور کار مجلس خارج شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر