کد خبر: 27742
A

ظریف: اظهارات هیلی نشان دهنده بی اطلاعی او از برجام است/مذاکرات دقیقی برای برجام انجام شده است

وزیر امور خارجه کشورمان، در مورد اظهارات اخیر هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درارتباط باموضوع برجام گفت: آنچه که خانم هیلی مطرح کرده است بیشتر نشان‌دهنده‌ی بی اطلاعی ایشان از متن توافق برجام است.

ظریف: اظهارات هیلی نشان دهنده بی اطلاعی او از برجام است/مذاکرات دقیقی برای برجام انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ برجام دارای چهارچوب کاملی است، در همه زمینه‌ها  راهکارهای خود را مشخص کرده است و بسیار دقیق مذاکره و نوشته شده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه‌ کشورمان با بیان این‌که «ممکن است این توافق تمام خواسته‌های یک طرف را نداشته باشد که این یک امر طبیعی است»، ادامه داد: هیچ توافقی همه خواسته‌های همه طرف‌ها را ندارد وگرنه دیگر اسم آن توافق نبود بلکه دستورالعمل بود و این که نام برجام را توافق گذاشتند نشان دهنده‌ این است که یعنی همه طرف‌ها در حوزه‌ خواسته‌های خود به یک حد میانی رسیده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ آن‌چه که خانم هیلی مطرح کرده است بیشتر نشان دهنده‌ بی‌اطلاعی ایشان از متن برجام است. در همه حوزه‌هایی که ایشان در ارتباط با برجام اظهار نظری کرده‌اند برجام کاملا صریح و روشن است.

ظریف تاکید کرد :میزان نظارت در  رجام مشخص است و این که ایشان ادعا کردند که میزان راستی آزمایی ممکن برای آژانس و تایید توسط آژانس بستگی به میزان نظارت دارد از اصل حرف  غلطی است چرا که برجام بحث راستی آزمایی، چارچوب راستی آزمایی و مبنای آن را تعیین کرده و اکنون به آنچه که در برجام خواسته شده ،عمل می‌شود.

این دیپلمات عالی رتبه تاکید کرد: آن‌چه که خانم هیلی می‌خواهند ممکن است متفاوت باشد وایشان نمی‌تواند خواسته‌ها، آرزوها و آمال‌های خود را به عنوان ایراد برجام مطرح کند، حتما ایشان هم اگر مثل اسلاف‌شان در جلسات مذاکرات حضور داشتند ،می‌دانستند آنچه که در مورد برجام مورد توافق قرار گرفته یک حد متوازنی است که برای همه شرکت کنندگان قابل قبول بوده است نه اینکه صرفا خواسته‌ها و امیال یک یا چند تن از طرف‌های برجام باشد.این واقعیتی است که در اظهار نظرهای مقامات اروپایی و متحدان آمریکا نیز بیان شده و ما آن را مشاهده می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر