کد خبر: 27807
A

آیت الله جنتی: دولتمردان امکانات خودشان را مصرف کنند/ هر کس از خط ولایت عبور کند ضلالت است

رئیس مجلس خبرگان رهبری از دولت دوازدهم خواست که درخصوص وضعیت معیشتی مردم بیش از پیش تلاش کند.

آیت الله جنتی: دولتمردان امکانات خودشان را مصرف کنند/ هر کس از خط ولایت عبور کند ضلالت است
دیده بان ایران: آیت الله احمد جنتی وی روز جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران قم اظهار داشت: دولتمردان اگر صادقانه به میدان بیایند و امکانات خودشان را مصرف کنند، مردم هم بدانند دولت برای خدمت به فقیران صادقانه کار می کند، به دولت کمک می کنند.مردم ایران مردمی مخلصند، و نمونه این اخلاص رجایی و باهنرهستند این 2 تن دنبال مقام نبودند و فقط برای رضای خدا کار کردند. 
 
وی ادامه داد: شهید رجایی یک دستفروش با آن همه شکنجه و زندان ، وقتی رئیس جمهور می شود، همان حال و هوای قبل از رئیس جمهوی را دارد و خدا نیز شهادت را نصیبش کرد. 
 
آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ولایت اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ولایت از سایر مسائل اسلامی مانند نماز، روزه، زکات و حج مهمتر است، گفت: باید قدر ولایت را دانست، خط آن را نیز شناخت، هر کس در این خط حرکت کند صراط است و هر کس هم عبور کند ضلالت و گمراهی است.هر مکتبی یک راهنما و یک متولی لازم دارد و خودش خود به خود نمی تواند حاکم شود، آن متولی پیامبر و سپس امامان و در زمان غیبت امام معصوم نیز فقیه جامع الاشرایط مانند امام خمینی(ره) است. 
 
وی با اشاره به اخلاص حضرت امام و اینکه هر چه می توانید آثار امام مانند چهل حدیث و صحیفه نور را بخوانید، گفت: زندگی امام مملو از نور بود، بعد از آن هم نور بود و تا آخر نیز نور افشانی می کند. 
 
وی افزود: بعد از رحلت امام مجلس خبرگان که خدا عزت و قدرتش را زیاد کند و از معجزه های اسلام هستند، در شرایطی که دشمن هزار وعده به خود داده بود برای نابودی نظام در یک جلسه نشستند، بحث کردند و به رهبری آیت الله العظمی خامنه ای رای دادند، و ایشان ولی امر مسلمانان و نایب امام زمان (عج) است و اطاعت از او مانند اطاعت از امام زمان(عج)واجب است چون او می خواهد به دستور خدا و قرآن عمل شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: هر کس در این خط حرکت کند صراط است و هر کس هم عبور کند ضلالت است، باید ببینیم دشمن چه می خواهد و دوست دارد، عکس آن عمل کنیم، و خط و راه دشمن را بشناسیم. 
 
امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شهید مدافع حرم، شهید حججی افزود: خداوند برخی وقت ها وسیله ای را فراهم می کند که موج های خوابیده دوباره در جامعه جاری شود. 
 
وی افزود: درشرایطی که ایثار و شهادت کمی داشت فراموش می شد با شهادت شهید حججی این موج دوباره به راه افتاد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر