کد خبر: 27991
A

بمب هیدورژنی کره‌شمالی 12 برابر از آزمایش چهارم اتمی این کشور قوی‌تر بود

سازمان لرزه نگاری کره جنوبی در گزارشی، آورده است که در سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی در جریان آزمایش ششم اتمی که یک بمب هیدروژنی بود، زمین لرزه ای به قدرت 5.7 ریشتر به وقوع پیوسته است. این در شرایطی است که زمین لرزه حاصل از انفجار اتمی چهارم کره شمالی چهار ریشتر و آزمایش قوی پنجم این کشور در سپتامبر سال گذشته نیز 5 ریشتر بوده است.

بمب هیدورژنی کره‌شمالی 12 برابر از آزمایش چهارم اتمی این کشور قوی‌تر بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  کره جنوبی برآورد کرده است، بمب هیدروژنی که کره شمالی دیروز (یکشنبه) آن را آزمایش کرد حدود 12 برابر از آزمایش چهارم هسته ای این کشور قدرتمندتر بوده است.

 

کره شمالی ششمین آزمایش اتمی خود را روز گذشته به دنبال پایان رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره انجام داد.
این کشور قبل از این، تهدید کرده بود که در قبال این رزمایش دست به حرکتی تلافی جویانه خواهد زد و افزوده بود که کره جنوبی و آمریکا منطقه را با این رزمایش به سمت فاجعه سوق می دهند.
سازمان لرزه نگاری کره جنوبی در گزارشی، آورده است که در سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی در جریان آزمایش ششم اتمی که یک بمب هیدروژنی بود، زمین لرزه ای به قدرت 5.7 ریشتر به وقوع پیوسته است.
این در شرایطی است که زمین لرزه حاصل از انفجار اتمی چهارم کره شمالی چهار ریشتر و آزمایش قوی پنجم این کشور در سپتامبر سال گذشته نیز 5 ریشتر بوده است.
این سازمان در گزارش خود می افزاید بمبی که این کشور روز یکشنبه منفجر کرده 6 برابر قدرتمندتر از بمب اتمی پنجم بوده است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که کارشناسان برآورد می کنند این بمب اتمی مساوی با انفجار 50 کیلو تن «تی.ان.تی» بوده است.
این گزارش خاطر نشان می کند قدرت زمین لرزه مصنوعی ناشی از این انفجار آنقدر بالا بوده که همه 150 مرکز لرزه نگاری کره جنوبی در سراسر کشور آن را ثبت کرده اند.
کره جنوبی تصریح کرده که این زمین لرزه توانسته تکان های شدیدی ایجاد کند و تقریبا در بسیاری از نقاط کشور احساس شده است.
آزمایش های قبلی کره شمالی در سال های 2006 ، 2009 و 2013 انجام شد و این کشور دو آزمایش نیز در سال 2016 میلادی انجام داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر