کد خبر: 28011
A

وزیر دفاع: نگاه به خدمت سربازی باید تغییر کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که این نگاه موجود در خانواده‌ها که یا سربازی نرویم و یا زمان آن کوتاه شود، تغییر کند.

وزیر دفاع: نگاه به خدمت سربازی باید تغییر کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر سرتیپ امیر حاتمی در همایش مهارت آموزی سربازان که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد خدمت سربازی را نخستین تعامل جدی جوانان و جامعه عنوان کرد و گفت: سربازی نخستین موضوعی است که جوانان در جامعه در موضوع امنیت ایفای نقش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید آماده سازی جوانان برای حضور در جامعه مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که این نگاه موجود در خانواده‌ها که یا سربازی نرویم و یا زمان آن کوتاه شود، تغییر کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: باید برخی بی توجهی‌ها نسبت به مقوله سربازی از بین برود. به عنوان مثال نباید برای امتیاز دهی به افراد بگوییم که فرزند شما از سربازی معاف است یا اینکه برای تنبیه کارکنان وظیفه برای آنها اضافه خدمت لحاظ کنیم. بلکه باید در عمل و رفتار مقدس بودن خدمت سربازی را نشان دهیم.

حاتمی کلیدی ترین موضوع در مقوله مهارت آموزی سربازان را ایجاد انگیزه عنوان و خاطر نشان کرد: امروز دولت اصلی ترین مسئله خود را ایجاد اشتغال قرار داده که در این زمینه اصلی‌ترین محور آن ایجاد مهارت است. در این زمینه  نیروهای مسلح حتما می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد انگیزه برای آموزش دهنده و آموزش گیرنده اظهار کرد: متاسفانه زمانی که جوانان وارد خدمت سربازی می شوند تکلیفشان با خود مشخص نیست. چرا که آنها پس از دوران مدرسه و دانشگاه و سربازی تصمیمی برای اشتغال نگرفته‌اند این در حالی است که تصمیم گیری برای اشتغال باید پیش از تحصیل یا حداقل پیش از دوران خدمت انجام شود.

وی تاکید کرد چنانچه که سربازان پیش از دوران خدمت و تحصیل درباره اشتغال خود تصمیم گیری کنند انگیزه‌شان در مهارت آموزی در دوران خدمت افزایش خواهد یافت.

حاتمی در پایان با تاکید بر لزوم توجه  مسئولان و فرماندهان اجرای طرح مهارت آموزی سربازان خاطر نشان کرد: حتما باید با سازوکار و ابزار خوبی که در نیروی مسلح وجود دارد کاری کنیم که مجریان طرح مهارت آموزی، فرماندهان و کسانی که با سرباز سروکار دارند بدانند که کارشان مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهد گرفت. در این شرایط است که این افراد نیز با انگیزه مسئولیت خود را انجام می دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر