کد خبر: 28078
A

موضع تازۀ موگرینی دربارۀ پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، ترکیه همچنان در حوزه‌های مختلف متحد اروپا در منطقه است و همچنان یک کشور متقاضی عضویت محسوب می‌شود.

موضع تازۀ موگرینی دربارۀ پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه با تاکید بر نقش آنکارا به عنوان شریکی در منطقه گفت: مذاکرات پیوستن ‌ترکیه همچنان ادامه خواهد یافت. ما به مذاکره با ترکیه ادامه می‌دهیم.

او تاکید کرد: ترکیه همچنان شریکی در حوزه‌های مختلف در این منطقه است و همچنان یک کشور متقاضی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و این به مذاکرات داخلی ما و از همه مهمتر به مذاکراتمان با آنها برای تبیین آینده روابطمان بستگی دارد.

موگرینی که برای شرکت در یک انجمن استراتژیک در اسلوونی به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران بر اهمیت روابط دوجانبه از جمله با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اشاره کرد که او هم در این نشست حضور داشت. او همچنین "گفت‌وگوی سیاسی عالی‌رتبه ترکیه-اتحادیه اروپا" را که اواخر ژوئیه در بروکسل برگزار شد "مذاکرات خوبی" توصیف کرد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما همیشه درباره همه چیز توافق نداریم. مسائلی وجود دارد که مواضع ما را از هم دور می‌کند اما با وجود تمام این مسائل مذاکرات ادامه دارد.

از سوی دیگر موگرینی در این نشست استراتژیک در شهر بلد اسلوونی تاکید کرد که ترکیه و اتحادیه اروپا "شریک" هستند و در بسیاری از زمینه‌ها همکاری دارند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر