کد خبر: 28369
A

ابطحی: فعالیت‌های دیپلماسی برای حج مؤثر واقع شد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در زمینه آرامش حج و امنیت زائران تلاش‌های قابل تقدیری انجام داد و فعالیت‌های دیپلماسی مؤثر واقع شد. جلساتی در کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد و در نهایت شورای عالی امنیت ملی پس از انجام بررسی‌ها در خصوص رفتن یا نرفتن حجاج به مکه مجوز لازم را صادر کرد.

ابطحی: فعالیت‌های دیپلماسی برای حج مؤثر واقع شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایسنا، محمدجواد ابطحی در خصوص عواملی که باعث شد حج امسال در آرامش برگزار شود، اظهار کرد: آنچه باعث شد حج امسال در آرامش و بدون حاشیه برگزار شود در مرحله اول تدبیر مقام معظم رهبری بود. تدبیر ایشان این بود که حج امسال باکیفت مناسبی که در شان مردم مسلمان و ولایت مدار ایران باشد برگزار شود که همین اتفاق هم افتاد.

 وی ادامه داد: برخی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی  یعنی کشورهای سلطه‌گر مایلند که مسلمانان دنیا با هم ارتباطی نداشته باشند و خانه خدا خالی از مسلمانان باشد. آن‌ها خواستار این هستند که حج را به طور کامل تعطیل کنند که تمام هدف اسرائیل نیز این بوده و خواهد بود.

 ابطحی با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) به فرزندانش ادامه داد: وصیت مولای متقیان در آخرین لحظات زندگی به فرزندانش در خصوص زیارت خانه خدا نیز همین است که مبادا خانه خدا خالی شود.

 این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دولت واقعاً در این زمینه تلاش و فعالیت‌های قابل تقدیری انجام داد و فعالیت‌های دیپلماسی مؤثر واقع شد. جلساتی در کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل نود برگزار شد و در نهایت شورای عالی امنیت ملی پس از انجام بررسی‌ها در خصوص رفتن یا نرفتن حجاج به مکه این مجوز را صادر کرد و خبرها حاکی از آن است که حج امسال یکی از بهترین سفرهای حجاج در سال‌های اخیر بوده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حجاج ما با آرامش، اقتدار و افتخار مراسم حج را برگزار کردند به طوری که امیر مکه نیز ابراز خرسندی کرده و به رسانه‌هایشان توصیه کرده بود که سخنان اختلاف انگیز را منتشر نکنند. بنابراین این حج نشان داد که هم حجاج ما عاقلند و از انجام کارهایی که بهانه به دست دشمن می‌دهد پرهیز می‌کنند و هم مسئولان و کارگزاران نظام ما با درایت و دلسوزی اعمال را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد:  به همه این عزیزان خدا قوت عرض می‌کنم و امیدواریم با رویکرد جدیدی که دولت عربستان نسبت به ایران پیدا کرده است با همدلی و هم‌گرایی آن‌ها با جمهوری اسلامی، مشکلاتی را که صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به وجود آورده را حل و توطئه‌های آن‌ها را به خودشان برگردانیم و همچنین شاهد اتحاد دنیای اسلام باشیم.

ابطحی در خصوص این‌که آیا عربستان تعهدی در مورد امنیت و سلامت زائران ایرانی داده است؟ گفت: بله، عربستان در این خصوص تعهد داد و ما این تعهد را زمانی که روحانی اهل اصفهان توسط گروه‌های افراطی و تکفیری مورد هجوم قرار گرفت مشاهده کردیم. دولت عربستان بلافاصله به این مسئله ورود پیدا کرد و پیگیری‌هایی که برای مداوای ایشان انجام دادند نشان دهنده این است که عربستان قدم مثبتی برداشته و به تعهداتی که در خصوص حفظ امنیت و سلامت زائران ایرانی داده بود پایبند است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر