کد خبر: 28538
A

دیدار نماینده سازمان ملل با مسعود بارزانی/ بارزانی: همه پرسی برگزار خواهد شد

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق ظهر روز دوشنبه در اربیل با یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد در عراق دیدار و بار دیگر تاکید کرد همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق یک خواسته مردمی است و در تاریخ تعیین شده برای آن برگزار خواهد شد.

دیدار نماینده سازمان ملل با مسعود بارزانی/ بارزانی: همه پرسی برگزار خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ براساس بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق یان کوبیش در این دیدار به تشریح مواضع سازمان ملل متحد در قبال همه پرسی ومذاکرات بین اربیل و بغداد پرداخت.
 
این بیانیه اشاره ای به مواضع سازمان ملل متحد در این دیدار درخصوص همه پرسی نکرد.
 
بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق اضافه کرد: بارزانی با اشاره به اینکه برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق حق طبیعی مردم اقلیم کردستان عراق می باشد در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.
 
براساس اعلام رسمی کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق، سازمان ملل از هرگونه همکاری برای برگزاری همه پرسی خودداری کرده است.
 
همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق که از سوی مسعود بارزانی و شماری از احزاب کرد عراقی تصویب شده در 25 سپتامبر برابر با سوم‌مهرماه سال جاری در استانهای شمالی عراق با هدف جدایی از عراق برگزار خواهد شد.
 
این همه پرسی با مخالفت قاطبه عراقیها و کشورهای همسایه عراق و جامعه جهانی روبرو شده و از این اقدام به عنوان تلاشی در راستای تضعیف جبهه مبارزه با تروریسم و یکپارچگی خاک عراق یاد می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر