کد خبر: 28561
A

بروجردی: جمهوری چک در ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر هیچ نقشی ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر جمهوری چک از همکاری در فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران فاصله بگیرد از فضای باز پس از برجام عقب خواهد ماند.

بروجردی: جمهوری چک در ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر هیچ نقشی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگویی در واکنش به مخالفت مجلس جمهوری چک با درخواست دولت این کشور برای فروش تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر به ایران اظهار داشت: موضوع این است که ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر را کشور روسیه انجام می دهد و این پروژه هیچ ربطی به جمهوری چک ندارد که اکنون بخواهند تامین تجهیزات این نیروگاه را ممنوع کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از برجام فضای همکاری هسته ای با ایران فراهم شده است، ادامه داد: ممنوعیت تامین تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر از سوی جمهوری چک نشان دهنده عقب ماندن این کشور از تحولات جهانی است.

وی گفت: امروز به واسطه اجرای برجام فرصت همکاری با ایران فراهم شده است و کشورهای بزرگ خواهان همکاری در عرصه فعالیت صلح آمیز هسته ای با جمهوری اسلامی هستند و هر کشور بخواهد در این شرایط همچنان در فضای پیش از برجام باقی بماند در واقع از تحولات بین المللی عقب می ماند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران معطل همکاری هیچ کشوری نمی ماند، اظهار داشت: کشور و شرکت های جمهوری چک از عدم همکاری هسته ای با ایران ضرر خواهند کرد و ما هرگز منتظر همراهی آنها نخواهیم ماند بلکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته در مسیر پیشرفت حرکت می کنیم.

بر اساس این گزارش، مجلس جمهوری چک با درخواست دولت این کشور برای فروش تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر به ایران مخالفت کرد.

در سال ۲۰۰۰ مجلس چک فروش تجهیزات نیروگاه هسته‌ای از شرکت های این کشور به ایران را ممنوع کرده بود.

این در حالی است که بر اساس برجام، محدودیتی برای فروش تجهیزات مربوط به نیروگاه‌های هسته ای به ایران وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر