کد خبر: 28564
A

فرمانده نیروی دریایی ارتش:امکانات برای افزایش جمعیت کشور به 150 میلیون نفر وجود دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: اگر آمایش سرزمین انجام نشود سرنوشت ایران نامعلوم خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:امکانات برای افزایش جمعیت کشور به 150 میلیون نفر وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گرامیداشت روز جهانی دریانوردی ضمن تبریک به دریانوردان با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از منابع دریایی در بحث توسعه دریامحور است، خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم به توسعه دریامحور دست یابیم که در دریا اقتدار داشته باشیم که خوشبختانه امروز این اقتدار در دریا وجود دارد.
وی گفت: در جهت پیشرفت دریامحور استفاده از ظرفیت‌های دریایی حائز اهمیت است و برای موضوع آمایش جمعیت باید به توسعه دریامحور توجه کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در حالی که امروز جمعیت کشورمان 80 میلیون نفر است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این تعداد جمعیت باید به 150 میلیون نفر افزایش پیدا کند. خوشبختانه در کشور ما تمام امکانات برای افزایش جمعیت به 150 میلیون نفر وجود دارد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به محوریت بخشی از کشورمان از زیرساخت‌ها اظهار کرد: اگر کشور را به دو قسمت تقسیم کنیم می‌بینیم که تمام شاخص‌های توسعه در بخش‌های شمالی و غربی وجود دارد اما این شاخص‌ها در مناطق جنوب و جنوب شرقی کمتر است.
وی ادامه داد: برای آمایش سرزمین نیاز به زیرساخت‌ها و استفاده از منابع دریایی وجود دارد، گفت: قطعا باید جمعیت به سمت سواحل کشور هدایت شود.

وی گفت: اگر روند توزیع زیرساخت‌ها به همین منوال باشد آینده نامعلومی خواهیم داشت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در افزایش مهاجرت کمبود آب است، گفت: ‌می‌توانیم با توسعه سواحل جنوبی جلوی مهاجرت‌ها را بگیریم. جنوب زاگرس به سمت دریاهای آزاد و جنوب البرز به سمت دریاهای آزاد خالی از جمعیت می‌شود و تنها راه این است که آمایش سرزمین انجام شود و غیر از این هیچ راهی وجود ندارد.

سیاری تاکید کرد: برخی‌ها مدعی هستند در جنوب کشور احتمال سونامی و زمین لرزه وجود دارد اما این طور نیست اگر این طور بود تاکنون ژاپن تخلیه شده بود. امیدوارم مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به موضوع آمایش سرزمین توجه خاص و اقدام و عمل داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر