کد خبر: 28754
A

سرخو: رئیس‌جمهور در سازمان ملل پایبندی ایران به تعهدات برجام را تشریح کند

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: با تشریح پایبندی ایران به تعهدات برجام و اهمیت اجلاس بین‌المللی سازمان ملل می‌توان امید داشت که با حمایت غربی‌ها در مقابل آمریکایی‌ها سوء‌تفاهم ها برطرف شود.

سرخو: رئیس‌جمهور در سازمان ملل پایبندی ایران به تعهدات برجام را تشریح کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان  ایران، محسن سرخو با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی او در مجمع سازمان ملل متحد اظهار کرد: حاشیه‌های سفرهایی که توسط روسای جمهور در این سطح، برای شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی سازمان ملل که یکی از مهمترین اجلاس‌ها است، صورت می‌گیرد، کمتر از اصل سخنرانی در اجلاس نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد که با توجه به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ملاقات‌هایی که در حاشیه جلسات اصلی برگزار می شود کم اهمیت‌تر از خود جلسات اصلی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و با توجه به قرارداد برجام و توافقی که با کشورهای غربی به ویژه آمریکا انجام شده؛ به نظر من جلب نظر جامعه جهانی به روند اجرای برجام در جمهوری اسلامی و پایبندی نظام ما به تعهداتش در این قرارداد و همچنین دعوت از جامعه جهانی و فشار بر جریان‌هایی که به صورت افراطی در دنیا سعی می‌کنند برجام را زیر سوال ببرند، می تواند یکی از محورهای مهم سفر رئیس‌جمهور باشد.

سرخو گفت: امیدوار هستیم که زمینه موفقیت‌های چشمگیر حاصل شود. به ویژه آنکه این اجلاس در سازمان ملل و نیویورک نیز برگزار می شود، می تواند مقداری از شبهات و سوء‌تفاهمات را هم برطرف کند. در این صورت است که فشارهای آمریکایی‌ها با حمایت قاطع اروپایی‌ها کمتر می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر