کد خبر: 28761
A
دکتر رحمانی فضلی در آئین تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید کهگیلویه و بویراحمد؛

استانداران نسبت به جذب سرمایه اهتمام ویژه داشته باشند/ با پیگیری های جدی رئیس جمهور به تورم تک رقمی و رشد اقتصادى 2 رقمی رسیده ایم

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی استانداران باید نسبت به جذب سرمایه برای افزایش رشد رونق و تولید اهتمام ویژه داشته باشند گفت: با پیگیری های جدی که رئیس جمهور در موضوع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشتند تورم 40 درصدی تبدیل به تورم تک رقمی و رشد اقتصادی منفی تبدیل به رشد اقتصادی مثبت دو رقمی شده است.

استانداران نسبت به جذب سرمایه اهتمام ویژه داشته باشند/ با پیگیری های جدی رئیس جمهور به تورم تک رقمی و رشد اقتصادى 2 رقمی رسیده ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم آئین تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید کهگیلویه و بویراحمد طی سخنانی اظهار داشت: خدمت کردن به مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران که نظامی الهی است و در رأس آن ولی فقیه حاکمیت اسلام را هدایت می کند یک توفیق الهی است.

وی با بیان اینکه باید شاکر مردم مان باشیم، اظهار داشت: بزرگ ترین توفیق برای ما این است که از ما و کاری که برای مردم انجام دادیم به نیکی یاد می شود. 

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه آقای احمدی که به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد ایفای نقش می کند یکی از نیروهای نظام و انقلاب و از جنس مردم است، اظهار داشت: همه مسئولان چه در دولت و چه در قوه قضائیه و چه در دستگاه های دیگر باید به او کمک کنند تا به پیشرفت و توسعه استان سرعت دوچندان داده شود؛ لذا وقتی می گوییم نظام متشکل از اجزای مختلف است بنابراین با تعامل و همکاری این اجزا نظام می تواند ایفای نقش کند لذا نقش استاندار در ایجاد همکاری و هماهنگی بسیار مهم و موثر است.  

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران را بر مبنای اصولی انتخاب می کنیم و استاندار باید سیاست ها و برنامه های دولت را قبول داشته باشد ، گفت: مردم در انتخابات اخیری که شرکت کردند نسبت به نظرات و برنامه هایی که در این انتخابات اعلام شد به فرد مورد نظر خود رأی دادند و از این بین یک نفر اکثریت آرا را به دست آورد که او به عنوان رئیس جمهور باید برنامه های خود را پیش ببرد و هنگامی که وی به عنوان رئیس جمهو ر انتخاب شد و هیأت دولت با تأیید مجلس برگزیده شدند، این دولت دیگر دولت یک اقلیت و گروه نیستند بلکه دولت جمهوری اسلامی ایران است. 

وی ادامه داد: دولت برای هر 80 میلیون نفر کار می کند اما مدیران خود را از کسانی که به او نزدیک هستند انتخاب می کند اما آن مدیر باید بداند که باید برای همه مردم کار کند و اینجا هم به استاندار جدید این استان تأکید می کنم که شما باید برای همه مردم کار کنید. 

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه توسعه گرا بودن یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب استانداران است، گفت: بحمدالله در جمهوری اسلامی ایران مشکل امنیتی نداریم و این بدان معنا نیست که به مسائل امنیتی توجه نکنیم چرا که با تدابیری که در این زمینه اندیشیده شده خدا را شکر مشکل امنیتی نداریم و اولویت اول ما بر اساس خواست مردم و نظرات و دیدگاه کارشناسان موضوعات امنیتی نیست. موضوع اصلی کشور توسعه، اقتصاد، سرمایه گذاری و تولید است. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر اساس جهت گیری هایی که در چند سال اخیر برای کشور مشخص کردند اقتصاد، تولید و پیشرفت را مبنای فعالیت دستگاه ها تعیین کردند و باید آن را عملی و اجرایی کنیم. 

دکتر رحمانی فضلی گفت: رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که همان مسئله توسعه است بنابراین اولویت ما اقتصاد است و باید نسبت به تحرک بیشتر در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان کشور عمده مسائلی که علیه ایران دنبال می کنند در زمینه محدود کردن مسائل اقتصادی است که از جمله آن می توان به موضوع تحریم اشاره کرد، گفت: باید مسائل مربوط به اقتصاد را با اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی حل کنیم و به همین دلیل است که برای ما توسعه گرا بودن استانداران بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر آن تأکید مضاعفی دارند، گفت: آقای رئیس جمهور نیز بر پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیگیری های جدی داشته و دارند و بیشترین جلسات ایشان  نیزمربوط به مسائل اقتصادی است و به همین دلیل است که تورم 40  درصدی اکنون تک رقمی شده و رشد اقتصادی منفی در ابتدای دولت یازدهم اکنون به رشد مثبت 11 رسیده است.

وزیر کشور گفت: رشد اقتصادی تنها با بودجه عمومی و دولت امکان پذیر نیست بلکه باید برای تحقق این امر جذب سرمایه گذاری صورت بگیرد و این کار باید از طرق مختلف انجام شود؛ بنابراین استانداران باید با سرمایه گذاران و سرمایه داران و شرکت های خصوصی نسبت به جذب سرمایه اهتمام ویژه داشته باشند. 

رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های پیش روی کشور رسیدگی به آسیب های اجتماعی است، گفت: مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی را نمی توان با بودجه دولت حل کرد لکن باید با اجتماعی شدن یعنی استفاده از ظرفیت مردم این مسائل را رفع کرد بنابراین استاندار باید با همه گروه ها و ان جی یو ها و گروه های مردمی ارتباط داشته باشد. 

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی این دولت رونق بیشتری گرفته است، گفت: در این دولت هر حزبی که بخواهد ر چارچوب قانون مجوز فعالیت بگیرد و هر حزبی بخواهد در چارچوب قانون فعالیت کند هیچ مشکلی پیش روی انها وجود ندارد و در عملکردمان در این چند سال این مهم را به اثبات رسانده ایم زیرا فعالیت احزاب و گروه های سیاسی چیزی جز مزیت و منفعت برای ما نداشته است لذا استانداران باید با احزاب و گروه های سیاسی استان خود همکاری و تعامل داشته باشند.

 

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر