کد خبر: 28764
A

ولایتی: اگر روند تجزیه و استقلال خواهی در منطقه آغاز شود، انتها نخواهد داشت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن تکرار موضع مخالف ایران با برگزاری رفراندوم اقلیم کردستان عراق گفت: ایران متحد عراق است و هر چه دولت قانونی عراق خواستار آن باشد با آن موافقیم و با هر آن‌چه که دولت عراق با آن مخالفت کند، مخالفیم.

ولایتی: اگر روند تجزیه و استقلال خواهی در منطقه آغاز شود، انتها نخواهد داشت

به گزارش پایگاه  خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه نشست خبری که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برگزاری رفراندومی که با هدف استقلال کردستان از دولت مرکزی عراق قرار است برگزار شود، گفت: این درخواست مورد مخالفت دولت قانونی عراق و اکثریت مردم شریف کردی است که عراق یکپارچه را می‌خواهند.

وی افزود: هر نوع حرکت آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت استقلال بخشی از عراق یا هر کشور دیگری در منطقه مورد مخالفت جمهوری اسلامی ایران است، زیرا ما متحد کشور عراق هستیم و هر چه را که دولت قانونی عراق خواستار باشد با آن موافقیم و با هر آن‌چه که دولت عراق با آن مخالفت کند ما نیز با آن مخالفیم.

ولایتی ادامه داد: علاوه بر این اگر کار تجزیه کشورها و استقلال‌خواهی اقوام مختلف در این منطقه آغاز شود، انتها ندارد و به این ترتیب بهره این اقدام را استعمارگران به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌برند، بنا بر این دولت‌های منطقه اعم از عراق، سوریه، ترکیه، ایران یا هر کشور دیگر منطقه از جمله اتحادیه عرب و غیره در همین راستا هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای اسلامی با هرگونه تجزیه و استقلال‌خواهی قومی در هر گوشه از این منطقه به دلیل این‌که مخالف دیدگاه اکثریت مردم منطقه و مخل امنیت منطقه است، مخالفند و ما نیز با آن مخالف هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر