کد خبر: 28819
A
نشست تخصصی زنان معماران صلح

مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت خارجه: راه سازمان ملل از راه ملت‌ها فاصله گرفته است

مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه گفت: به نظر می‌رسد راه سازمان ملل از راه ملت‌ها فاصله گرفته است.

مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت خارجه: راه سازمان ملل از راه ملت‌ها فاصله گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا پیشگاهی‌فرد صبح روز یک‌شنبه در "نشست تخصصی زنان معماران صلح " که در دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شده بود در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که ۷۲ سال از تاسیس سازمان ملل می‌گذرد، افزود: یکی از اهداف اصلی تاسیس سازمان تلاش در راستای تحقق صلح جهانی بوده است و اکنون این سوال مطرح است که این سازمان در تحقق این هدف موفق بوده است یا نه.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان این‌که یکی از اقدامات سازمان ملل در راستای پی‌گیری صلح تاسیس "شورای حقوق بشر " بوده است، تصریح کرد: متاسفانه در هفتاد و دومین سالگرد سازمان ملل می‌بینیم که چگونه حقوق بشر ملت‌های مظلوم زیر پا گذاشته می‌شود و شورای حقوق بشر به دادن یک بیانیه محکومیت و اظهار تاسف بسنده می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل ظلم و پایمال کردن حقوق ملت‌ها را می‌بیند و به جای اقدامی مناسب برای جلوگیری از تداوم این ظلم‌، کشورهای ظالم را به عضویت خود می‌پذیرد و به آنها در این شورا مسوولیت می‌دهد.

پیشگاهی‌فرد با اشاره به نقض حقوق ملت‌هایی چون مردم یمن، مسلمانان میانمار و غیره با طرح این سوال‌ که ملت‌های عراق و سوریه مستحق این همه آوارگی و مشکلات هستند؟ گفت: سازمان ملل نام مقدس "ملل" را بر خود گذاشته است اما آیا ملت بحرین و فلسطین ملت نیستند!

مشاور وزیر امور خارجه گفت: به نظر می‌رسد راه سازمان ملل از راه ملت‌ها فاصله گرفته است و شورای حقوق بشر نیز از حقوق بشر فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: می‌بینیم آن کسی که ملت‌ها را می‌کشد و حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد و آن کسی که این شورا به منظور دفاع از آن شکل گرفته است، مظلومانه حقوقش ضایع می‌شود و مظلومانه می‌میرد.

پیشگاهی‌فرد در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که باید کالبدهای خود را مورد بررسی مجدد قرار دهد، تصریح کرد: صلح و دوستی اقتضاء می‌کند که سازمان ملل در برابر تحریم‌های یک جانبه علیه ملت‌ها  که به مرگ خاموش ملت‌های تحریم شده می‌انجامد، بایستد. صلح دوستی و بشر دوستی ایحاب می‌کند که معیارهای دوگانه و چندگانه سازمان‌های جهانی در مورد حقوق بشر و صلح برچیده شود و استاندارهای واحد در نظر گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر