کد خبر: 28894
A

صادقی: عدم‌انسجام در نهادهای امنیتی تاثیر شکننده‌ای در کشور دارد

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: نهادهایی که امنیت کشور را مدیریت می‌کنند، باید یکپارچه و هماهنگ باشند و در صورت کوچک‌ترین ناهماهنگی ضربات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود.


صادقی: عدم‌انسجام در نهادهای امنیتی تاثیر شکننده‌ای در کشور دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود صادقی درباره همگرایی نهادهای نظامی، امنیتی و قوای سه‌گانه در جهت اقتدار کشور، اظهار داشت: آن چه که به تداوم امنیت کمک می‌کند، مقوله‌ای است که از آن به عنوان امنیت پایدار یاد می‌شود مانند سایر بخش‌ها که تعاریفی مانند اقتصاد پایدار،‌ محیط زیست پایدار و یا الگوی توسعه پایدار دارند، این پایداری مبتنی بر عنصر مشارکت مردمی است.

وی تصریح کرد: در واقع بقاء و تداوم امنیتی تضمین می‌شود که مبتنی بر مشارکت مردم باشد و رابطه اعتماد متقابل بین مردم و حاکمیت و به طور کلی امنیت با این مدل تضمین می‌شود، زیرا در این الگو مردم خود را در قدرت سهیم می‌دانند و به حاکمیت اعتماد دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این مساله در کشوری مانند ایران که از تنوع قومیتی و زبانی برخوردار است، در صورتی که مشارکت اقوام در مناطق مختلف جغرافیایی وجود داشته باشد، یک امنیت پایا و غیر شکننده برای حاکمیت به وجود می‌آورد.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: اما امنیتی که مبتنی بر امنیت نظامی بوده و بدون اینکه با متن مردم ارتباط داشته باشد، اگرچه در ظاهر قدرتمند جلوه می‌کند، اما عملا تداوم ندارد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در ایران انقلاب ما بر مبنای حضور مردم شکل گرفته و جمهوری اسلامی ایران با آراء مردمی تشکیل شده است و طی ۴ دهه نیز به طور متوسط هر ساله یک انتخابات برگزار شده و این تجلی حضور و مشارکت مردم به رغم توطئه‌های مختلف دشمنان بوده است.

صادقی یادآور شد: در زمانی که قدرت‌های جهانی علیه ما بودند،‌ مردم جنگ را اداره کردند و علی رغم همه سختی‌ها، پیروزمندانه از جنگ بیرون آمدند. در مقاطع دیگر نیز همین گونه است و این مهم‌ترین رمز تداوم امنیت ماست.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه «هماهنگی نهادهای امنیتی بسیار موثر خواهد بود»
گفت: نهادهایی که امنیت کشور را مدیریت می‌کنند باید با یکدیگر انسجام داشته باشند و حاکمیت یکپارچه باشد. در واقع اگر سازمان‌هایی که متولی امنیت کشور هستند، کوچک‌ترین ناهماهنگی داشته باشند تاثیر شکننده ای در کشور بر جای می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه «در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت، یکپارچگی و حضور مردم داریم» خاطرنشان کرد: هرگونه عدم انسجام در نهادهای مسئول امنیت می‌تواند ضربات جبران ناپذیری را به امنیت کشور وارد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: بعد از تنش‌هایی که در گذشته داشتیم، خوشبختانه در ۲ انتخابات اخیر شکاف‌هایی که از قبل به وجود آمده تا حد زیادی ترمیم شد و ۴۲ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده و ۲۴ میلیون نفر به آقای روحانی رای دادند،‌ اما کماکان بعضی تنش‌ها از گذشته باقی مانده و به نظر می‌رسد که باید در جهت ترمیم آنها قدم برداریم که یکی از این موضوعات مساله حصر است که امیدواریم در جهت تقویت امنیت پایدار و منافع ملی ما و در ذیل رهنمودهای رهبری سوء تفاهم‌ها حل شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر