کد خبر: 28995
A

حضور علی لاریجانی با لباس نظامی در منطقه صفر مرزی

سفر علی لاریجانی به استان‌ آذربایجان غربی برای بازدید از نقاط مرزی و پوشیدن لباس نظامی توسط وی و برخی همراهانش به یکی از حاشیه‌های جذاب این سفر برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

حضور علی لاریجانی با لباس نظامی در منطقه صفر مرزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سفر به استان آذربایجان غربی با همراهی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی شمال غرب کشور حضور یافت.

در جریان بازدید از مناطق مرزی، علی لاریجانی و همراهانش لباس مرزبانی و به قولی لباس عملیاتی بر تن کردند که این اقدام در نوع خود جالب بود و این سوال را در ذهن متبادر می‌کرد که دلیل پوشیدن این لباس از سوی رئیس مجلس و همراهانش چیست؟

علی لاریجانی در این سفر از مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان از پاسگاه های مرزی شهیدان و شگفتان و مناطق مرزی تیسه، زرینه، بزتپه، سلیوانا، قلعه زینال تابوتان، منطقه بورآلان، غار سمندران دشت شیبلو و بسیاری دیگر از مناطق مرزی استان های آذربایجان غربی و شرق بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از این مرزها با بیان این‌که ساماندهی خوبی در زمینه استقرار نیرو در مرزها صورت گرفته است، افزود: اشرار و ضدانقلاب ضربه‌های شدیدی از نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی خورده اند و ارتقای امنیت مرزها یک هشدار به عناصر ضدانقلاب است. نیروهای نظامی در مرزها همیشه باید هوشیار باشند و رصدهای لازم در مرزها انجام شود و نباید از انجام این مهم غفلت کرد.

لاریجانی گفت: در سایه بیداری و آمادگی رزمندگان سپاه و سایر نیروهای نظامی است که دشمنان انقلاب اسلامی جرات جسارت به مرزهای ایران اسلامی را ندارند.

حضور این مسوول ارشد کشورمان - که همواره با لباس فرم؛ کت و شلوار رسمی و معمولا تیره رنگ در مجامع عمومی حاضر می‌شود - آن هم با لباس نظامی در منطقه مرزی، از این جهت مورد توجه است که اتفاقات کردستان عراق و بحث همه پرسی استقلال این منطقه از دولت مرکزی آن مطرح است و حساسیت‌ها درباره مرزها را بالا برده، البته ایران همواره اعلام کرده است که در صیانت از مرزهایش جدیت دارد و با دقت تحولات کشورهای همسایه خود را رصد می‌کند، باید دید سرنوشت همه پرسی استقلال کردستان عراق در روزهای آینده به کجا خواهد رسید. اتفاقی که به نظر می‌رسد بخشی از منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر