کد خبر: 29144
A

نوبخت: امنیت مردم یکی از ارکان مهم توسعه است

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر کشوری که توسعه یافته باشد جایگاه رفیع تری نیز دارد، گفت: یکی از ارکان مهم توسعه علاوه  بر علم، اقتصاد و تعاملات اجتماعی، امنیت مردم است که یک کشور می تواند ابعاد علم و فناوری را کسب کند اما امنیت ملی به راحتی حاصل نمی شود.

نوبخت: امنیت مردم یکی از ارکان مهم توسعه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ «مهر و مقاومت» در مدرسه فرزانگان ناحیه دو رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تقارن این هفته با آغاز سال تحصیلی و ایام محرم، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی باید ادامه دهنده راه شهدا باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت با اشاره به دوران مدیریت خود در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت، این مدرسه را به منزله دانشگاه برای خود توصیف کرد و خطاب به دانش آموزان بر احترام هرچه بیشتر به والدین و معلمان تاکید کرد و افزود: هرگز از سختی‏های مسیر کسب علم نهراسید بلکه با اعتماد به خدا و پشتکار خود موانع موجود را پشت سر گذاشته و به مدارج عالی فکر کنید.

وی با بیان اینکه هر کشوری که توسعه یافته باشد جایگاه رفیع تری نیز دارد، گفت: یکی از ارکان مهم توسعه علاوه بر علم، اقتصاد و تعاملات اجتماعی، امنیت مردم است که یک کشور می تواند ابعاد علم و فناوری را کسب کند اما امنیت ملی به راحتی حاصل نمی شود.

نوبخت با اشاره به فجایع میانمار و یمن، تصریح کرد: جنگ و کشتار در یمن و میانمار و سوریه که باعث آزردگی خاطر هر انسانی می شود، به دلیل عدم وجود امنیت است.

سخنگوی دولت با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد:ما در جنگ خسارت مستقیم ندیدیم اما خیلی از جوانان و نوجوانان ما شهید شدند تا مانع خسارات جبران ناپذیر شوند، امروز همین امر باعث تاثیر حضور ایران در منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث همه پرسی در کردستان عراق، تاثیر ایران در منطقه است، تصریح کرد: امنیت و توسعه ما در امروز به دوران دفاع مقدس و رشادت های جوانان این مرزو بوم بر می گردد.

نوبخت ادامه داد: ما در حالی دولت را در سال 92 تحویل گرفتیم که دو ونیم میلیون بشکه نفت صادراتی ما به یک میلیون رسیده بود و صنایع ما در مضیقه بودند و دنیا فعالیت های هسته ای ایران را نظامی می دانست و آمریکا هم لحظه به لحظه شرایط را برای ما سخت تر می کرد که با برجام اندکی از سختی ها کاسته شد، جمهوری اسلامی ایران بر عهدش در برجام استوار بود اما در نهایت آمریکا در برجام بدعهدی کرد. اکنون دنیا آمریکا را منزوی کرده است و الان آمریکا به دنبال ایران است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی، گفت: همه ما مردم ایران تکه ها و گوشه هایی هستیم که وقتی مانند پازل در کنار یکدیگر قرار می گیریم، می توانیم متحدانه عمل کنیم و در مقابل هر توطئه ای بایستیم. قطعا این ظرفیت در شما دانش آموزان وجود دارد که چند سال آینده یکی از شماها معاون رئیس جمهور و در هیات دولت باشد.

زنگ «مهر و مقاومت» با حضور نوبخت در مدرسه فرزانگان ناحیه دو رشت نواخته شد. امسال «چطور در محیط مدرسه سعی می کنید افکار  دیگران را تحمل کنید» به عنوان پرسش مهر رئیس جمهور مطرح شده است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر