کد خبر: 29288
A

یک زن موفق در گذراندن دوره فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا شد

برای نخستین بار یک زن توانسته دوره افسری واحد تفنگداران دریایی آمریکا را با موفقیت سپری کند.

یک زن موفق در گذراندن دوره فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا شد

دیده بان ایران: ژنرال رابرت نلر، فرمانده تفنگداران دریایی در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره اخیر آموزش افسری این نیرو گفت که "من به این افسر زن و تمامی افسران هم‌دوره او که توانسته‌اند این دوره آموزشی را با موفقیت به پایان برسانند افتخار می‌کنم."

آقای نلر گفت که فارغ‌التحصیلان این دوره به زودی فرماندهی واحدهای مختلف را در صحنه‌های مختلف، و در نهایت عملیات رزمی برعهده می‌گیرند.
در این دوره آموزشی، ۱۳۱ نفر با درجه ستوانی نیروی زمینی شرکت داشتند که از آن میان ۸۸ نفر دوره را به پایان رساندند. از این تعداد، تنها یک زن موفق به تکمیل این دوره شد و انتظار می‌رود او مانند اکثر آموزش‌دیدگان، کار خود را با فرماندهی یک دسته تفنگدار دریایی، متشکل از حدود ۴۰ سرباز و درجه‌دار، آغاز کند.
شمار نفرات نیروهای مسلح آمریکا به حدود یک و نیم میلیون نفر می‌رسد که پانزده درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند. نظامیان زن در رسته‌ها و رده‌های مختلف، از جمله رده فرماندهی واحدهای عمده خدمت می‌کنند اما به خاطر دشواری دوره آموزش افسری نیروی تفنگداران دریایی، تا کنون هیچ زنی موفق نشده بود این دوره را به پایان برساند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به زنان اجازه داد در تمامی بخش‌ها و رده‌های نیروهای مسلح، از جمله واحدهای رزمی، حضور داشته باشند. در سال ۲۰۱۵ دو زن توانستند دوره رنجرهای ارتش را تمام کنند و در ماه ژوئیه سال جاری دو زن تقاضای ورود به واحد ویژه نیروی دریایی آمریکا را تسلیم کردند اما ظاهرا قبل از پایان دوره آزمایش نظر خود را تغییر دادند. نیروی تفنگدار دریایی آمریکا هم تا این اواخر تمایل چندانی به ورود زنان به واحدهای عملیاتی و رده فرماندهی نداشته است.

"سپاه دریانوردان ارتش ایالات متحده" که به اختصار واحد تفنگداران دریایی خوانده می‌شود، یکی از هفت شاخه نیروهای مسلح آمریکاست. این واحد در ابتدای استقلال ایالات متحده تشکیل شد و از حدود یکصد و نود سال پیش به عنوان یک واحد وابسته به نیروی دریایی فعالیت و با این نیرو روابط نزدیک داشته است.
تفنگداران دریایی اساسا یک یگان زبده پیاده با توانایی‌های ویژه است اما از آنجا که از ابتدا برای ماموریت رزمی در خارج از خاک آمریکا تشکیل شد و اعزام آن به عملیات برون مرزی غالبا مستلزم نقل و انتقال با کشتی بود، به واحد تفنگداران دریایی موسوم شد. تفنگداران دریایی آمریکا در اکثر عملیات نظامی مهم این کشور در خارج از جمله جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ کره، جنگ ویتنام، جنگ عراق و جنگ افغانستان شرکت داشته است.
زنان از پایان جنگ اول جهانی در مشاعل مختلف در نیروی تفنگداران دریایی خدمت کرده‌اند اما تنها به تازگی به آنان اجازه عضویت در واحدهای عملیاتی داده شده است.
توئیتر واحد تفنگداران دریایی ویدیویی از افسران شرکت کننده در این دوره منتشر کرده که افسر زنی که این دوره را تکمیل کرده هم در آن دیده می‌شود. با اینهمه، منابع تفنگداران دریایی گفته‌اند که این افسر زن خواسته است نام و هویتش منتشر نشود و دلیل آن را حفظ حریم شخصی خود عنوان کرده است.

 

 

اولین زنی که موفق به گذراندن دوره آموزشی فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا ش

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر