کد خبر: 29363
A

ظریف: همه‌پرسی کردستان اقدامی خطرناک است/ امکان مذاکره درباره برجام "افسانه" است

وزیر امورخاجه ایران می‌گوید رفراندوم کردستان عراق اقدامی خطرناک برای ثبات منطقه است.

ظریف: همه‌پرسی کردستان اقدامی خطرناک است/ امکان مذاکره درباره برجام "افسانه" است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وزیر امور خارجه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: همه‌پرسی کردستان عراق اقدامی خطرناک برای ثبات منطقه است.

وی همچنین درباره قانون محدودیت سفر اتباع ایرانی به آمریکا هم گفت: ممنوعیت مسافرتی دولت آمریکا علیه ایرانی‌ها، توهینی به تمام مردم ایران است.

ظریف ادامه داد: باید به چنین اقداماتی که از سوی ایالات متحده صورت می‌گیرد، پاسخ دهیم. در مورد نحوه پاسخ، ما هستیم که تصمیم می‌گیریم.

او همچنین امکان مذاکره مجدد برجام را "یک افسانه" خواند.

ظریف همچنین با انتقاد نسبت به توییت اخیر ترامپ در مورد برنامه‌ی موشکی ایران نیز گفت: مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست.
وی افزود: ما باید قبل از اظهار نظر حقایق را بررسی کنیم. این که برخی سعی دارند با حقایق بازی کنند و راه‌های جایگزین ایجاد کنند مرا نگران می‌کند.

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ایرانی‌های زندانی در آمریکا گفت: متاسفانه شمار زیادی از ایرانی‌ها در آمریکا بازداشت شده‌اند. آنها هم در آمریکا بازداشت شده‌اند و هم از طریق درخواست استرداد ایالات متحده در جهان بازداشت شده‌اند. این افراد از جمله زنان باردار به علت نقض فنی تحریم‌هایی که امروزه دیگر موضوعیت ندارد و سالها قبل اجرا می‌شده است، در زندان به سر می‌برند. اما این افراد همچنان به علت تاکید ایالات متحده برای اعمال این محدودیتها درباره ایرانی‌ها در زندان سخت به سر می‌برند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر