کد خبر: 29410
A

دیدارهای پارلمانی و دانشگاهی امروز دکتر بروجردی/هفته فرهنگی ایران وبلغارستان برگزار می‌شود

دیدار های اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امروز با مقامات فرهنگی بلغارستان ادامه پیدا کرد.

دیدارهای پارلمانی و دانشگاهی امروز دکتر بروجردی/هفته فرهنگی ایران وبلغارستان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، بروجردی در دیدار با نایب رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان بلغارستان بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور با توجه به زمینه های مشترک نژادی دو ملت تاکید کرد. همچنین در این دیدار برگزاری هفته فرهنگ بلغارستان در ایران و هفته فرهنگ ایران در بلغارستان مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

در ادامه این دیدارها رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با رئیس فرهنگستان علوم بلغارستان دیدار و بر تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

همکاری با دانشگاه صوفیه برای همکاری بیشتر علمی

اشرف بروجردی همچنین با رییس دانشگاه صوفیه دیدار کرد. بروجردی در این دیدار کتابخانه ملی را نهادی برای عرضه دانش پژوهشگران به جامعه دانست و تاکید کرد این دانش است که زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می آورد. او در ادامه ابراز امیدواری کرد: تعاملات علمی و فرهنگی دانشگاه صوفیه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به‌ویژه در حوزه مطالعات خاورمیانه و ایرانشناسی فرصتی برای شناخت بیشتر مردم دو کشور را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه صوفیه هم در این دیدار با تاکید بر تقویت ارتباطات فرهنگی گفت: معرفی تمدن ایران زمین به مردم کشورمان موجب افتخار است. وی همچنین بر مشارکت دانشگاه صوفیه درهمایش ها و سمینارهای تخصصی سازمان اسناد در حوزه ایرانشناسی تاکید و از این موضوع ابراز خرسندی کرد.

اشرف بروجردی همچنین در دیدار با رئیس دانشگاه کتابداری و فناوری اطلاعات بر تعامل علمی دو نهاد علمی در حوزه تبادل استاد و دانشجو تعریف زمینه های جدید پژوهشی مشترک و برگزاری کارگاهها و سمینارها تاکید کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر