کد خبر: 29495
A

پخش کلیپ‌های موسیقی "ام‌کلثوم" از تلویزیون رسمی عربستان

تلویزیون عربستان بامداد امروز (سه‌شنبه) تصاویری از کنسرت موسیقی ام‌کلثوم، خواننده مشهور عربی را پس از سالها ممنوعیت پخش کلیپ‌های موسیقی زنان، پخش کرد.

پخش کلیپ‌های موسیقی "ام‌کلثوم" از تلویزیون رسمی عربستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، پیش از این شبکه فرهنگی تلویزیون رسمی عربستان در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که از بامداد سه‌شنبه پخش کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی ام‌کلثوم، خواننده زن مشهور جهان عرب را آغاز خواهد کرد.

پخش این برنامه‌های موسیقیایی پس از دهه‌ها توقف از تلویزیون رسمی عربستان پس از تصمیماتی که پادشاه این کشور به تازگی اتخاذ کرده از جمله آزادی رانندگی زنان، صورت گرفته است.

انور عشقی، رئیس مرکز اطلاعات سیاسی و راهبردی خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: تلویزیون عربستان زمانی که توسط ملک فیصل، پادشاه اسبق این کشور افتتاح شد، یک ناظر مذهبی داشت و با این وجود آهنگ‌های ام‌کلثوم پخش می‌شدند.

عشقی افزود: پخش آهنگ‌ها برای چندین دهه در تلویزیون عربستان متوقف شد اما امروز پخش آهنگ‌های ام‌کلثوم از شبکه فرهنگی عربستان از سر گرفته شد.

ام‌کلثوم، خواننده زن مصری (1898 تا 1975 م.) از برجسته‌ترین و مشهورترین خوانندگان عرب در قرن بیستم است و به او لقب "ستاره شرق" داده بودند.

انور عشقی درباره تصمیمات اخیر عربستان از جمله آزادی رانندگی برای زنان در این کشور گفت: شرع می‌گوید که احکام می‌توانند در طول دوره‌های زمانی تغییر کنند و عربستان نیز در حال حاضر شاهد شکوفایی و پیشرفت در تمامی زمینه‌هاست.

شبکه فرهنگی عربستان در سال 2009 با دستور عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق این کشور راه‌اندازی شد.

این شبکه برنامه‌های متنوع فرهنگی را در طول هفته به نمایش می‌گذارد. شبکه مذکور با هدف انتقال تفکرات و فرهنگ عربستان به منطقه و جهان راه‌اندازی شد.

کاربران عربستانی شبکه اجتماعی توئیتر با به اشتراک گذاری هشتگ "ام‌کلثوم به تلویزیون عربستان باز می‌گردد" به دو دسته موافقان و مخالفان این اقدام تقسیم شده‌اند. مخالفان این مساله که اکثریت را تشکیل می‌دهند این امر را خطری علیه دین می‌دانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر