کد خبر: 29512
A

انتقاد شدید «هیرو طالبانی» از تشکیل شورای رهبری کردستان و روند برگزاری همه‌پرسی

همسر رهبر حزب اتحادیه میهنی منطقه کردستان همچون احزاب گوران و جماعت اسلامی به تشکیل شورای رهبری کردستان - عراق اعتراض کرد.

انتقاد شدید «هیرو طالبانی» از تشکیل شورای رهبری کردستان و روند برگزاری همه‌پرسی

 دیده بان ایران: «هیرو ابراهیم احمد» همسر «جلال طالبانی» رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان و عضو دفتر سیاسی این حزب، مخالفتش را با تشکیل شورای رهبری سیاسی کردستان - عراق (شورای استقلال) علنی و اعلام کرد که این اقدام یک اشتباه بزرگ است.

به نوشته خبرگزاری کل العراق ، وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در شرایطی که کشورهای بزرگی مثل آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سازمان ملل و کشورهای همسایه خواستار عدم برگزاری همه‌پرسی در شرایط کنونی بودند، و راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه کرده بودند، رهبران منطقه کردستان (که خود من هم عضوی از آنها هستم) کل جهان را به مبارزه طلبیدیم اما به نظر می رسد که اکنون ملت ما بهای این مبارزه‌طلبی را می‌پردازند.

هیرو طالبانی افزود: اکنون به جای اقدامات واقعی در شرایط موجود،  شاهد صدور دستور تشکیل شورای رهبری سیاسی برای کردستان عراق هستیم که بدون مشورت رهبران احزاب سیاسی کردستان و مشابه شورای رهبری انقلاب عراق (در زمان رژیم سابق) ایجاد می‌شود. این اقدام مانند زمان تعیین تاریخ برگزاری همه‌پرسی بدون مشورت رهبران احزاب سیاسی منطقه کردستان بود.

 وی تشکیل شورای رهبری کردی را خطایی بزرگ توصیف کرد و گفت: من به هیچ وجه عضوی از این شورا نیستم و نخواهم بود.

همسر رئیس‌جمهور سابق عراق به برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان نیز انتقادات وارد کرد و گفت که به نظر می‌رسد هدف از برگزاری همه‌پرسی در بیست و پنجم سپتامبر تعیین سرنوشت ملت کرد نبوده و ملت کرد بهای عناد [مسعود بارزانی] را پرداخت می‌کنند.

اربیل یکشنبه از انحلال شورای عالی همه‌پرسی و تغییر نامش به شورای رهبری کردستان برای مذاکره با بغداد خبر داد که با مخالفت و واکنش تند حزب «گوران (جنبش التغییر)» مواجه شد.

حزب جماعت اسلامی کردستان نیز پس از هیرو طالبانی با رد تشکیل شورای رهبری سیاسی کردستان-عراق تاکید کرد کە این اقدام  دوران تشکیل جبهه کردستانی را به یاد می آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر