کد خبر: 29559
A

مافی: بنیاد شهید زیر بار اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان نمی‌رود

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه برای اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان باید تغییرات و اصلاحاتی در آیین نامه و قوانین مربوط به شرایط احراز عنوان شهید انجام شود، تصریح کرد: فراکسیون ایثارگران مجلس می تواند به این موضوع ورود و طرحی را تهیه و به صحن علنی ارائه کند.

مافی: بنیاد شهید زیر بار اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان نمی‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: برای اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان باید تغییرات و اصلاحاتی در آیین نامه و قوانین مربوط به شرایط احراز عنوان شهید انجام شود.

پروانه مافی در رابطه با اظهارات خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو مبنی بر بی توجهی نمایندگان نسبت به پیگیری شهید محسوب شدن آتش نشانان، گفت: در نشستی که در روزهای نخست وقوع حادثه با خانواده شهدای آتش نشانان داشتیم قول پیگیری این موضوع را دادیم و در این رابطه نیز ورود کردیم اما بنیاد شهید بر اساس آیین نامه و دستورالعمل های خود زیر بار این موضوع نمی رود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در واقع عنوان شهید به کسی اطلاق می شود که نظامی بوده و  در جبهه جنگ جان خود را از دست دهد بنابراین آتش نشانان جزو نیروی های نظامی محسوب نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه  برای اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان باید تغییرات و اصلاحاتی در آیین نامه و قوانین مربوط به شرایط احراز عنوان شهید انجام شود، تصریح کرد: فراکسیون ایثارگران مجلس می تواند به این موضوع ورود و طرحی را تهیه و به صحن علنی ارائه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه جانباختگان آتش نشان، شهید راه خدمت محسوب می شوند، ادامه داد: بنیاد شهید بر این باور است که ما طبق دستورالعمل ها عمل می کنیم و لازمه اطلاق عنوان شهید به جانباختگان آتش نشان تغییر و اصلاح قوانین است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم پیگیری تمامی مطالبات خانواده شهدای آتش نشان، گفت: تحقق خواسته های آنها باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر