کد خبر: 29568
A

رنجبرزاده: تقاضای ۳۶۵ تفحص در ۹ دوره مجلس/ ۳۶ مورد برای رسیدگی نهایی شده است

یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که در ۹ دوره گذشته مجلس ۳۶۵ مورد تحقیق و تفحص تقدیم هیئت رئیسه شده است که از این تعداد ۳۶ مورد نهایی شده و به قوه‌قضائیه برای برخورد ارجاع داده شده است.

رنجبرزاده: تقاضای ۳۶۵ تفحص در ۹ دوره مجلس/ ۳۶ مورد برای رسیدگی نهایی شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اکبر رنجبرزاده  با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس جهت قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره تحقیق و تفحص های انجام شده در دوره های اول تا نهم مجلس گفت: براساس این گزارش در ۹ دوره گذشته ۳۶۵ مورد تفحص برای طی مراحل قانونی به هیئت رئیسه تقدیم شده که از این تعداد ۳۶ مورد نهایی شده و به قوه‌قضائیه برای برخورد ارجاع شده است.

وی افزود:: در دوره اول مجلس تفحصی انجام نشده و تعداد تفحص‌ها در دوره دوم ۷ مورد در دوره سوم ۱۵ مورد، دوره چهارم ۱۹ مورد و در نهایت دوره نهم ۱۸۲  مورد بوده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس توضیح داد: از این تفحص‌ها تعدادی در کمیسیون های تخصصی به تصویب رسیده و تعدادی از آنها در صحن علنی تحت عنوان گزارش تفحص قرائت می شو؛د تعدادی نیز به کمیسیون اصل ۹۰ و قوه‌قضائیه ارجاع می شود.

رنجبرزاده در جمع بندی گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که از ظرفیت‌های قانونی آیین نامه مطابق ماده ۲۳۶ برای امر نظارت استفاده شود تا بررسی‌ها کوتاه‌تر و سریع‌تر شده و این روند هزینه‌بر نباشد.

وی افزود: طبیعتا اگر مستندات کافی باشد با همان مستندات می توان هرگونه تخلف و انحراف از قانون را به قوه‌قضائیه ارجاع داد تا در کوتاه‌ترین زمان بررسی شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: کمیسیون اصل ۹۰ ظرفیت برخورد با هر تخلفی را از سوی هر دستگاهی دارد لذا ما از نمایندگان خواستار شدیم تا مستندات نظارتی خود را به این کمیسیون ارجاع دهند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر