کد خبر: 29613
A
با اشاره به اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو

میرزایی: استمرار مذاکرات با روس‌ها شرایط را به نفع تولیدکنندگان گاز رقم می‌زند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه براساس برنامه ششم به دنبال برداشتن قدم‌هایی رو به جلو در صنعت نفت و گاز هستیم، روس‌ها می‌توانند شرکای خوبی برای ما باشند.

میرزایی: استمرار مذاکرات با روس‌ها شرایط را به نفع تولیدکنندگان گاز رقم می‌زند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جلال میرزایی  با اشاره به اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو اظهار داشت: عرضه گاز اضافه ‌ای که در بازار وجود دارد به نوعی می تواند در راستای این همکاری ها و نشست‌ها جمع وجور شده و قیمت‌ها به سمت منطقی شدن پیش برود.

وی افزود: درواقع استمرار مذاکرات با روس‌ها و حفظ همراهی ها به خاطر منافع مشترک به حفظ وضع موجود و تقویت بسترها برای همکاری بیشتر در راستای منافع تولیدکنندگان نفت کمک می کند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: در ارتباط با گاز هم یک تفاوت وجود دارد و آن هم این است که روس‌ها خود از موسسین سازمان کشورهای تولیدکننده گاز به همراه ایران، قطر و چند کشور دیگر هستند. در اینجا هم به نوعی همکاری ها می تواند کمک کند که شرایط به نفع تولیدکنندگان رقم خورد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به هر حال در کنار منافع کشورها و ثبات نسبی در بازار جهانی نفت ما همکاری فنی هم با روس‌ها داریم. درواقع شرکت‌های معتبر روسی در زمینه استخراج نفت و گاز فعال هستند.

میرزایی خاطرنشان کرد: اکنون که به دنبال متحول کردن صنایع نفت و گاز هستیم تا قدم‌هایی رو به جلو براساس برنامه ششم برداریم، روس‌ها می توانند در این زمینه شرکای خوبی برای ما باشند.

وی در پایان تصریح کرد: در زمینه استخراج و توسعه میادین مشترک نیز روس‌ها می توانند به ما کمک کنند و قطعا این توسعه همکاری دو جانبه در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر