کد خبر: 29746
A
محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد

بازداشت فردی در رابطه با فساد بانکی/محدودیت جدیدی برای رییس دولت اصلاحات اعمال نشده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده که 14 بانک به او تسهیلات داده بودند که معوق شده است.

بازداشت فردی در رابطه با فساد بانکی/محدودیت جدیدی برای رییس دولت اصلاحات اعمال نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و نوزدهمین نشست خبری ضمن تشکر  از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حججی گفت: قوه قضاییه به طور جد مصمم است که با هرگونه فساد اعم از اقتصادی و امنیتی و نفوذ بیگانه مبارزه کند و مصمم بوده و هست که از حقوق مردم دفاع کند که نمونه‌هایی را از آن شاهد هستید.

وی ادامه داد: ما با این که برخی از دستگاه‌های اجرایی وظیفه شان را انجام نداده و بارشان به دوش قوه قضاییه افتاده، اما برای مقابله با مفسدین وظیفه مان را انجام دادیم. یکی مساله زمین خواری است که از قبل بوده و ادامه دارد، البته زمین خواری و تصرفات کم شده اما مبارزات ادامه دارد. از 23 استان گزارش گرفتیم که در سال 96  تا پایان شهریور ماه از 20 هزار و 341 هکتار زمین که در طول سال های مختلف تصرف شده بود رفع تصرف شد و بیش از 47 هزار هکتار قلع و قمع داشتیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه برخی از بانک ها وظیفه جدی خود را انجام نمی دهند، گفت: بخشی از منابع بانک ها در اختیار عده محدودی قرار می گیرد و در جای خود مصرف نمی‌شود و پول به بانک برنمی گردد که در این خصوص کوتاهی جدی از ناحیه بانک ها وجود دارد. یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شد و با 14 بانک مرتبط بوده و بیش از 30 هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود 16 هزار میلیارد ریال آن معوق است. 14 بانک به او تسهیلات داده بودند که معوق شده است، باید ببینند که از چه رانتی استفاده کرده است.

وی افزود: کسی که این مقدار بدهی دارد، قطعاً قدرت، رانت و نفوذ دارد که از 14 بانک تسهیلات گرفته است. تسهیلات معوق داشته و جالب اینکه باز هم تسهیلات گرفته است. متاسفانه در این موارد تا زمانی که قوه قضاییه وارد نشود، خود بانک ها اقدام جدی نمی کنند.

محسنی اژه ای بیان کرد: در  رابطه با تعاونی‌های اعتبار که یا بدون مجوز کار کردند یا با مجوز خلاف کار کردند قوه ناچار است وارد شود و تا جایی که ممکن است پول مردم از بین نرود. قوه قضاییه کسری سایر دستگاه ها را برای دفاع از حقوق مردم تحمل می کند. در مورد این پرونده‌های اخیر مثل تعاونی فرشتگان یا کاسپین در طول ماه‌های اخیر فقط سه بار شخص رییس قوه قضاییه تشکیل جلسه داده است.

وی افزود: به هیچ وجه قوه قضاییه در برخورد با مباحث برخورد سیاسی ندارد، البته امکان دارد اگر فردی وابسته به قدرت و جریان و جناح باشد رقبای آنها بخواهند بهره برداری کنند که ربطی به قوه قضاییه ندارد و قوه قضاییه طبق قانون پیش می رود.

 

قوه‌ قضائیه در مقابل فضاسازی‌ها کوتاه نمی آید

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به ادعاهایی که اخیرا علیه قوه‌ قضاییه مطرح شده، گفت: خبرهای دروغ نسبت به قوه‌ قضائیه و مسئولان قوه‌ قضائیه از سوی شبکه‌های ضدانقلاب مطرح شده که کذب محض است. خیلی واضح است که این‌ها با سرویس های موساد و سیا همکاری دارند و در این باره در جعل مطالب بهره می برند، با این وجود بسیار ناشیانه کار می کنند.

وی افزود: این موضوع مسبوق به سابقه است، دهه اول انقلاب این موضوعات مطرح بود. بدتر از این حرف‌ها را علیه شهید بهشتی می زدند و در شب نامه ها و نشریات ضد انقلاب مطالبی علیه شهید بهشتی مطرح می کردند. کسانی این حرف ها را می زدند که در دامن انگلیس و آمریکا بودند. حتی در مقطع جنگ علیه کشور خود با صدام حسین همکاری می کردند. روزی داستان پرونده‌ای را برای شما می گویم که علیه شهید قدوسی و شهید بهشتی در روزنامه بنی‌صدر مطالبی مطرح می کردند که این افراد محاکمه شدند و برخی از این افراد که جرائمی دیگر داشتند اعدام شدند، یکی از آنها منوچهر مسعودی مشاور بنی صدر بود.

محسنی‌ اژه‌ای با بیان اینکه خدا را شکر که دشمنان از احمق ها قرار داده شده‌اند گفت: اینها وقتی بخواهند دروغی را بسازند از موساد و اینگونه سرویس ها کمک می گیرند. علت آن هم واضح است. معلوم می شود که تیغ قوه‌ قضائیه موثر است و تیغ عدالت بر گردن نفوذی‌ها و دشمنان به خوبی فرود آمده و ضربه کاری بوده است؛ اینها با این جوسازی ها فکر می کنند که قوه‌ قضائیه کوتاه می آید. من روزی در نماز جمعه مطرح کردم که فشار علیه نهادهای انقلابی و قوه‌ قضائیه زیاد خواهد شد، چون که قوه‌ قضائیه در مقابل ضد انقلاب ایستاده است.

وی افزود: به جرات می گویم که قوه‌قضائیه در مقابل این فضاسازی‌ها کوتاه نمی آید. اگر مصمم تر نشود از کار خود دست نخواهد کشید. ان شاء الله دست هر مجرمی را بر اساس موازین قانونی و شرعی کوتاه خواهد کرد.

 

محدودیت جدیدی برای رییس دولت اصلاحات اعمال نشده است

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم ایجاد محدودیت‌های جدید برای رییس دولت اصلاحات، گفت: از دادسرای ویژه روحانیت پرسیدم، از جزئیات آن خبر ندارم و گفتند که دادستان ویژه روحانیت این موضوع را تکذیب نکرده، بلکه گفتند محدودیت جدیدی اعمال نشده و طبق روال گذشته توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نه خود شورا، محدودیت‌هایی که بوده همچون سابق برقرار است و طبیعتا اگر بخواهند از آن دستورات قضایی تعدی کنند، اقدام بعدی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اقدام جدیدی صورت نگرفته و همان محدودیت‌های قبلی است که هر چند وقت یکبار نامه‌ای به ضابطین داده می‌شد و الان هم مجددا نامه‌ای داده شده که همان مضمون نامه‌های سابق را دارد و چیز جدیدی و محدودیت جدیدی نبوده است و همان دستور گذشته مجددا صادر شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر