کد خبر: 29976
A

آلمان در باره فروش فناوری‌های خاص به تهران هشدار داد/ ایران همچنان به برنامه جاه‌طلبانه راکتی خود ادامه می دهد

سازمان‌های اطلاعاتی آلمان به شرکت‌های این کشور در خصوص فروش اقلام دو منظوره به ایران که می‌تواند برای فناوری موشکی مورد استفاده قرار گیرد هشدار دادند.

آلمان در باره  فروش فناوری‌های خاص به تهران هشدار داد/ ایران همچنان به برنامه جاه‌طلبانه راکتی خود ادامه می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سازمان‌های اطلاعاتی آلمان به شرکت‌های این کشور هشدار داده‌اند که ایران همچنان در تلاش برای دور زدن محدودیت‌های فروش اقلام دو منظوره برای برنامه فناوری موشکی خود است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، سرویس امنیت و اطلاعات داخلی آلمان (BfV) در سندی، به شرکت‌های آلمانی یادآوری کرده که فروش فناوری‌های خاص علی‌رغم لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران طبق برجام، همچنان غیرقانونی است.

در این سند نوشته شده است: «توجه به این نکته حائز اهمیت است که ایران همچنان به دنبال کردن برنامه جاه‌طلبانه فناوری موشکی و راکتی خود که متأثر از لغو تحریم‌ها (هسته‌ای) نبوده است، ادامه می‌دهد».

«زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه هفته جاری به خبرنگاران گفت که برلین همچنان از رفتارهای ایران در خاورمیانه و همچنین برنامه توسعه موشکی این کشور نگران است اما در ادامه تصریح کرد که تهران به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) پایبند بوده است.

برخلاف کشورهای اروپایی امضا کننده برجام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است در گزارش سوم خود درباره اجرای برجام، پایبندی ایران به این توافق هسته‌ای را رد کند.

در ماه ژوئن، گزارش‌هایی منتشر شد منبی بر اینکه ایران، تلاش‌ها برای خریداری اقلامی برای برنامه هسته‌ای خود را کاهش داده است اما همچنان برای خریداری اقلامی برای توسعه برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر