کد خبر: 30133
A

وزیر کشور: باید محتوا و معانی اصلی اربعین به مردم دنیا معرفی شود

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم اربعین تجربه سه سال گذشته را داریم، گفت: امیدواریم امسال مراسم اربعین با شکوه برگزار شده و ضعف‌های سال‌های قبل در برنامه‌ریزی ‌ها مدنظر باشد.

وزیر کشور: باید محتوا و معانی اصلی اربعین به مردم دنیا معرفی شود

دیده بان ایران: عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی با اشاره به اینکه یک سال است جلسات ستاد مرکزی اربعین مرتب برگزار می‌شود، اظهار کرد: آقای ذوالفقاری، استانداران و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش‌های زیادی برای برگزاری این مراسم داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران باشد، افزود: چند سال است که مراسم اربعین در دنیا انعکاس داشته و همه افکار و عقاید و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند. در ظاهر این مراسم این گونه است که عده‌ای از نقطه‌ای راه می‌افتند و در نقطه دیگری مراسمی برگزار می‌کنند. ما وقتی موفق هستیم که محتوا و معنی مراسم اربعین را به مردم دنیا بشناسانیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما معتقدیم زمین از حجت خدا خالی نیست، تصریح کرد: ما پیامبر و ائمه را انسان‌های کامل و حجت خدا می‌دانیم که الگوی ما برای طی مسیر به خدا هستند. تفکر و اعمال آنها برای ما درس است ، بنابراین رفتار و اعمال ما هم باید در اربعین الگوی مناسبی باشد تا بتوانیم امام حسین (ع) را به جهانیان بشناسانیم. امام حسین(ع) متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما باید با ظاهر رفتارمان مراسم اربعین را به یک مانور قدرت، وحدت و انسجام تبدیل کنیم و در نهایت معنای واقعی اربعین یعنی سعادت طلبی انسان را به نمایش بگذاریم. باید نظم، انضباط،‌ اخلاق و انسانیت برای ما اصل باشد. سایر مسائل از جمله امنیت، بهداشت یا حمل و نقل جزء ابزار مادی و لازم اربعین است، اما اخلاق و انسانیت و نظم و انضباط اصل است.

وی در پایان خطاب به دست اندرکاران این مراسم اظهار داشت: من شاهد هستم که شما با انگیزه، ایمان، علاقه و جدیت برگزاری مراسم اربعین را پیگیری کرده‌اید و چون نیت‌ها خیر است خدا کمک می کند که توفیق حاصل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر