کد خبر: 30147
A

صدور 500 هزار روادیدبرای زائرین اربعین/ زائرین کار را به دو هفته آخرموکول نکنند

سفیر عراق در ایران از صدور 500 هزار روادید برای زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: زائرین برای دریافت روادید به موقع اقدام کنند و کار را به دو هفته آخر موکول نکنند.

صدور 500 هزار روادیدبرای زائرین اربعین/ زائرین کار را به دو هفته آخرموکول نکنند

دیده بان ایران: راجح الموسوی امروز - دوشنبه - در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی با بیان این که تلاش می کنیم از راهپیمایی اربعین یک مناسبت جهانی بسازیم، افزود: منطقه با چالش های بزرگی مواجه است و اجرای منظم این مناسبت می تواند جواب محکمی برای تهدید کنندگان منطقه باشد.

وی ادامه داد: این مناسبت سبب می شود دشمنان پیش از آن که بخواهند به منطقه تجاوز کنند، صد بار به آن فکر کنند بنابراین باید به شکل راهبردی و عمیق به این مناسبت (اربعین) فکر کنیم چراکه جهانیان می بینند که ما با پای برهنه و با دست خالی به کربلا می رویم و به دنبال جنگ و شورش نیستیم.

سفیر عراق در ایران با بیان این که افتخار می کنیم که خادم زوار خصوصا خادم برادران ایرانی باشیم، تصریح کرد: این حرکت در تاریخ مناسبات دو کشور بی نظیر است. این موضوع جایگاه برادران ایرانی را نزد ما نشان می دهد و می تواند جواب خوبی برای کسانی که درباره روابط ایران و عراق پرس و جو می کنند، باشد.

راجح الموسوی با یادآوری این که هر ساله حدود سه میلیون زائر ایرانی به زیارت عتبات در عراق می روند، ادامه داد: حضور میلیون ها زائر پیامی برای دشمنان است که به مقدسات ما توهین می کنند.

وی اضافه کرد: ما در شهر کوچک کربلا از چند میلیون زائر استقبال می کنیم و به قول رهبر معظم انقلاب این یک معجزه است. در واقع دست الهی در اربعین است. ما خانه هایمان را به روی زوار به خصوص ایرانیان باز می کنیم.

راجح الموسوی یادآور شد: دشمنان سعی کردند از طریق جنگ تحمیلی میان ایران و عراق مشکلاتی ایجاد کنند اما در حال حاضر همبستگی خوبی بین دو کشور وجود دارد و بارها تاکید کردم که حکمتی در این است که ایران در جوار عراق قرار گرفته است.

وی با یادآوری این که دشمنان سعی دارند ملت مسلمان عراق را از منبع قدرتش یعنی ایران دور کنند، اظهار کرد:دشمنان به دلیل بر ملا کردن نقشه های شوم و توطئه های آنها توسط ایران، این کشور را متهم به حمایت از تروریسم می کنند و ما بابد ثابت کنیم که دو کشور با یکدیگر همبستگی داریم.

وی ادامه داد: ما توانایی صدور روادید از روزی 200 هزار تا یک میلیون را داریم، علاوه بر چهار کنسولگری ثابت، 12کنسولگری موقت ایجاد کردیم که به صورت شبانه روزی کار می کنند و معتقدم امسال از سال های قبل هماهنگ تر و با برنامه تر خواهیم بود.

سفیر عراق در ایران از زائران خواست برای دریافت روادید این کشور به موقع مراجعه کند و تاکید کرد: زائران کار را به دو هفته آخر موکول نکنند.

سفیر عراق در ایران با بیان این که امسال یک ماه اقامت برای زائران در نظر گرفته ایم، ادامه داد: تاکنون 500 هزار ویزا صادر کرده ایم و انتظار داریم تعداد زائران بیشتر از سال گذشته باشد.

به گزارش ایرنا، در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز سخنرانی کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر